Economia 09/06/2018

Més de nou milions d’usuaris passen pels locals de l’aeroport

Disposa d’una àmplia oferta de marques estatals i internacionals

C. Tudurí
2 min
L’activitat dels establiments es multiplica a l’estiu.

PalmaAllà on es fa més visible per al visitant de l’aeroport de Palma l’increment de l’activitat que es registra en temporada alta és a les zones comercials. Les tendes i els establiments de menjar i beure atenen cada any prop nou milions de clients, la majoria dels quals es concentren en els mesos de temporada alta.

L’empresa Áreas concentra prop del 70% d’aquesta oferta, amb nombroses marques pròpies i franquícies que cobreixen la major part dels gustos dels visitants, principalment britànics i alemanys. La companyia opera 26 de les 34 cafeteries i restaurants de l’aeroport, així com diverses tendes i 250 màquines de vending. Per les seves instal·lacions de Son Sant Joan hi passen més de sis milions de clients l’any.

Adaptació

El seu supervisor d’Operacions de Balears, Ignacio Novalbos, explica que els establiments i els productes s’adapten al tipus de client que passen per cada terminal. És per això que tenen marques més orientades al mercat britànic, per exemple, i d’altres al mercat alemany. Fins i tot els productes de les màquines de venda canvien segons si estan ubicades en una terminal o una altra, per ser més atractius segons la nacionalitat del viatger més habitual.

Per exemple, les marques més estimades pels passatgers britànics són Burger King i Subway. També té molt d’èxit entre aquests clients el concepte ‘agafar i partir’, com la marca pròpia Deli & Cia. En canvi, al mercat alemany s’hi orienten altres marques com San Miguel Exploring the World. També tracten d’acostar els productes locals als consumidors internacionals. A Palma, també hi ha el Forn del Pont, que ofereix diversos productes típics de Mallorca.

Una empresa de la mida d’Áreas, present a 89 aeroports del món, amb un total de 677 establiments, maneja una cartera de marques alienes i pròpies que li permet ajustar la seva oferta a les necessitats i gustos dels clients de cada destinació turística en què opera.

Reforç de les plantilles

“Tenim a l’aeroport de Palma uns 180 treballadors tot l’any, que s’incrementen fins als 450 en ple estiu. En aquests mesos els horaris s’allarguen, ja que s’obre a les sis del matí i en alguns casos el tancament supera les 23 h. A més, tenim quatre establiments oberts les 24 hores del dia”, explica Novalbos.

La companyia ha tingut algun problema per completar la plantilla i recentment ha publicat una oferta on cerca 135 treballadors per a llocs d’ajudant de cambrer i cuiner i netejadors. “Es nota que hi ha més alegria en el mercat del treball i alguns llocs són més mals de cobrir, però nosaltres ja tenim experiència i començam a completar plantilles a partir de febrer”. Així mateix, comenta que el preu de l’habitatge fa cada vegada més complicat que vinguin a cobrir aquests llocs de feina residents d’altres comunitats.

“Ho preparam amb molta antelació perquè des de fa sis anys que estic aquí, cada temporada tenim un nou rècord”, assegura.

stats