Mercadona creix un 6% i crea 5.000 llocs de feina

Per tal de millorar l'experiència de compra dels clients i oferir productes frescos de màxima qualitat, la cadena aposta pel nou model de botiga eficient i pel projecte de frescos global pels seus supermercats

La cadena de supermercats Mercadona, dirigida per Juan Roig, ha incrementat la facturació un 6%, fins als 22.915 milions d’euros. A la vegada, ha experimentat un creixement de les vendes en volum del 5% fins als 11.586 milions de quilos i litres. Així mateix, Mercadona ha creat 5.000 nous llocs de feina el 2017 i ha tancat l’exercici amb una plantilla de 84.000 persones, segons ha informat avui dematí l'empresa a un comunicat.

Per aconseguir aquests resultats de manera sostenible, l’empresa ha invertit 1.008 milions d’euros, una xifra que representa un 47% més que l’any 2016. La inversió ha permès obrir 29 nous supermercats –la xarxa de supermercats ha crescut fins als 1.627– i reformar-ne 126, tots amb el nou model de botiga eficient, que optimitza l’acte de compra dels clients i introdueix importants millores en les seccions de frescos. D’altra banda, també s’ha impulsat l’obertura de dos nous centres de coinnovació, un a Paterna (València) i l’altre a Matosinhos (Porto), amb els quals s'ha arribat als 16 centres d’aquest tipus.

En el camp de la transformació digital, Mercadona ha firmat un acord de 5 anys amb el líder del mercat en software d’aplicacions de negoci, SAP, a la vegada que continua desenvolupant el projecte de Mercadona online, que està previst que s’estreni el segon semestre del 2018 en alguns districtes de la ciutat de València.

Amb tot, i segons l’estudi de l’Institut Valencià d'Investigacions Econòmiques (IVIE), l’aportació global de Mercadona a la creació de riquesa a Espanya representa el 3% de l’ocupació total de l'Estat (545.000 llocs de feina), l’1,7% del PIB (19.500 milions d’euros) i un volum de compres en el mercat estatal de 17.533 milions d’euros, que representa el 85% del total de les compres realitzades per la companyia.

Inversions de futur

Amb vista al 2018, Mercadona invertirà més de 1.500 milions d’euros, que es destinaran a obrir 27 supermercats i reformar-ne uns 200 amb el nou model de botiga eficient i es continuarà implementant el projecte de frescos global. Així mateix, es construiran blocs logístics a Abrera (Barcelona) i Vitòria (Àlaba), el nou magatzem online de València i el Centre de Procés de Dades a Villadangos del Páramo (Lleó), a més de l’inici de les obres del bloc logístic de Sagunt (València). D’altra banda, l’empresa també avançarà en el seu projecte a Portugal, on es construirà un bloc logístic i s’iniciaran les obres de quatre supermercats que s’inauguraran l'any que ve a Gran Porto.

Aquesta inversió sostenible es realitzarà amb els recursos propis de la companyia i està motivada per la decisió ja manifestada pels accionistes de basar les decisions de Mercadona en el llarg termini, ja que, segons ha manifestat Juan Roig, és la manera “de continuar construint un model d’empresa diferent i responsable socialment, de la qual la gent se senti orgullosa que existeix. Aquest és el camí pel qual tots els que formem el Projecte Mercadona hem decidit avançar, un camí que, a la vista dels resultats obtinguts el 2017, està ben traçat”.

Etiquetes

EDICIÓ PAPER 23/06/2018

Consultar aquesta edició en PDF