Els camps de golf de Mallorca generen un impacte econòmic de 167 milions d'euros

Un estudi d'Impulsa Balears identifica aquest sector com un dels que poden ajudar a la transformació del model productiu de les Illes

Els camps de golf de Mallorca generen un impacte econòmic de gairebé 167 milions d'euros, segons un estudi presentat aquest dijous pel director tècnic de la fundació Impulsa Balears, Antoni Riera, que ha insistit que es  tracta  d'un sector que pot fer una important contribució a la transformació del model productiu de les Illes.

Aquest impacte representa el 0,59% de la producció anual de  béns  i  serveis  a Mallorca, un 0,53% de valor afegit i un  0,59%  d'ocupació a les Balears. L'efecte multiplicador d'aquesta activitat s'estima en 2,04 euros. L'impacte es produeix sobre 11 branques de l'economia, principalment sobre els serveis recreatius, culturals i esportius (13,6%), l'allotjament (2,1%), el comerç detallista (0,9%) i la restauració (0,8%). L'estudi està basat en dades de 19 dels 21 camps que hi ha a Mallorca.

L'impacte econòmic  directe  dels camps de golf i la seva carta integral de serveis suposen 81,6 milions, xifra  a la qual  s'aplica el factor de 2,04 per obtenir el volum total de l'efecte sobre l'economia, 166,94 milions.  Els serveis  esportius d'aquestes  instal·lacions generen 35,2 milions d'euros.

Transformació del model econòmic

Segons el director de l'estudi, aquest sector pot tenir incidència en la transformació del model productiu de les Illes perquè té una forta incidència internacional, genera ocupació estable, ajuda a la desestacionalització i impacta de manera positiva en altres sectors, com el turisme, la creació d'experiències, el transport o les noves tecnologies.

Riera ha destacat que  estam  parlant d'un sector molt consolidat, ja que l' antiguitat  mitjana dels camps  és  de 26,3 anys.  Tan sols  l'impacte econòmic dels serveis esportius que presten els camps de golf ascendeix a 72,1 milions d'euros, xifra que representa el 0,26 per cent de la producció anual de béns i serveis de Mallorca.



Actualment aquesta xarxa de camps de golf, cinc dels quals se situen a Palma, quatre en el municipi de Calvià i tres en el de Llucmajor, tenen un potencial conjunt de joc de 462 'rounds' per hora, que ascendeix a 1,54 milions de 'rounds' a l'any, dels quals es materialitzen únicament el 36,8%, pel que existeix encara unes possibilitats importants de creixement.

L'informe revela també que la pràctica del golf té una marcada orientació  internacional, ja que  el 43,7% de la clientela és alemanya, el 13,9% és britànica, i un 9,9% procedeix dels països nòrdics.  Els clients suïssos representen el 3,3%, els austríacs l'1,6%, i els francesos el 0,5%.

La demanda espanyola representa el 17% de la qual acumula el total dels camps de golf de Mallorca, que concentren la major part de la seva activitat durant els mesos considerats de temporada mitjana des del punt de vista turístic, un 47%. L'abril i l'octubre són els mesos en què es registra una major demanda (13% del total) en els camps de golf.


EDICIÓ PAPER 07/12/2019

Consultar aquesta edició en PDF