H&M guanya un 25% menys els primers nou mesos de l'exercici

La cadena de moda va facturar més de 14.880 milions, un 2,9% més

La cadena tèxtil sueca Hennes & Mauritz (H&M) va guanyar 880 milions d'euros durant els primers nou mesos del seu exercici fiscal, que va des del desembre passat fins a l'agost. Aquesta xifra representa una disminució del 25% en els beneficis respecte al mateix període de l'exercici anterior.

Tot i això les vendes de la companyia van augmentar fins als 14.882 milions d'euros, un 2,9% més que en el mateix període de l'any passat. Pel que fa al tercer trimestre de l'exercici, el benefici net d'H&M va retrocedir un 19% respecte al període equivalent d'un any abans, fins a situar-se en 299 milions d'euros.

De la mateixa manera, les vendes del tercer trimestre també van pujar un 9%, fins als 5.394 milions d'euros. Un dels canals que més va créixer és l'online, amb un augment del 30% en aquest període. A Espanya les vendes van créixer un 10%, fins als 240 milions d'euros.

La firma de moda sueca va tancar l'agost amb 4.841 botigues a tot el món, davant dels 4.553 establiments que tenia un any abans. A Espanya té 173 botigues.

EDICIÓ PAPER 16/02/2019

Consultar aquesta edició en PDF