El Govern i els empresaris creen un índex per avaluar la competitivitat turística de les Illes Balears

La Fundació Impulsa determinarà els paràmetres i les destinacions rivals amb les quals es compararà el sector vacacional de la comunitat

La comunitat balear comptarà en el termini de dos o tres mesos amb un índex de competitivitat que permetrà comparar diversos paràmetres, com per exemple els preus de les nostres destinacions turístiques amb els dels principals rivals, ja sigui de la zona  mediterrània  o d'altres llocs que es considerin de referència.

La signatura d'un conveni entre l'Agència d'Estratègia Turística de les Illes Balears i la Fundació Impulsa permetrà crear aquest nou índex que, segons ha explicat la consellera Bel Busquets permetrà orientar l'estratègia de la comunitat de forma més precisa. A l'acte de presentació d' aquest  acord hi ha estat present també el director tècnic d'Impulsa, Antoni Riera, el director de l'esmentada agència, Jaume  Alzamora , i la presidenta de la Caeb , Carme  Planas . El conveni suposa una inversió de 65.000 euros, 45.500 aportats per l' Aetib  i la resta per Impuls.

Riera ha comentat que la primera tasca que es durà a terme és la d'identificar els punts claus que determinen la competitivitat d'una destinació. Ha explicat que el preu és un dels punts importants, però cada vegada té menys pes en la competitivitat global d'una regió turística.

Per a l'economista,  és  molt important que les Illes Balears recuperin la competitivitat en un moment en què algunes destinacions competidores es recuperen. També ha destacat que els pilars que determinen la competitivitat no són avui en dia els mateixos que en els inicis del turisme o que en el boom dels anys vuitanta.

A més, Riera ha indicat que l'índex  tindrà  en compte no només les regions que s'han considerat tradicionalment rivals turístics,  sinó  també aquelles que poden ser un referent a l'hora de reorientar l'activitat turística cap a altres segments.

EDICIÓ PAPER 14/12/2019

Consultar aquesta edició en PDF