Economia 12/03/2018

Armengol defensa l'ecotaxa i la sostenibilitat davant l'elit mundial del turisme intel·ligent

La UIB, el Govern i el Fòrum d'Intel·ligència Turística, amb suport de l'ONU, donen el sus al congrés internacional sobre turisme i coneixement, que es du a terme fins dia 14

Lluís Felipe Lorenzo
3 min
El principal Fòrum d'Intel·ligència Turística mundial defineix Mallorca com el major exitós laboratori turístic d'Europa

PalmaLa presidenta del Govern de les Illes Balears, Francina Armengol; el rector de la Universitat de les Illes Balears (UIB), Llorenç Huguet; el president de la Conferència 2018 del Tourism Intelligence Forum, president del clúster Balears-t i el president del Fòrum d'Intel·ligència Turística, Jafar Jafari, han inaugurat aquest dilluns al matí, a les 9 h, el Fòrum d'Intel·ligència Turística 2018 al Palau de Congressos de Palma.

Durant la seva intervenció, Jafar Jafari ha manifestat que "l'estat espanyol és la capital del turisme del món i Mallorca és la capital del turisme de l'estat espanyol. Mallorca és el major i existós laboratori de turisme a Europa".

Per part seva, Luis del Olmo ha fet una crida perquè el món turístic i l'acadèmic "treballem junts per canviar i millorar el turisme". D'altra banda, Llorenç Huguet ha manifestat que la trobada té els ingredients adients perquè surtin propostes útils perquè les Balears, igual que les seves empreses i la seva Universitat, són unes illes capdavanteres en turisme.

Finalment, Francina Armengol ha manifestat que, "si volem ser capdavanters en turisme intel·ligent, hem de ser capdavanters en innovació" i "reduir l'impacte del turisme sobre el territori". La presidenta ha manifestat que el camí per aconseguir-ho és "apostar per la qualitat; per l'impost turístic, que millora la competitivitat del sector, per exemple construint una escola d'hostaleria a Eivissa i centres de formació. Cal fer de la sostenibilitat el nostre model de turisme, per a la qual cosa feim feina per aprovar la llei de residus i la llei contra el canvi climàtic, amb mesures pioneres a Europa". Armengol ha manifestat que la riquesa generada "s'ha de compartir amb tots els residents amb convenis com el d'hostaleria, millora de serveis públics i mantenint sostenibles" les Illes perquè sigui "un triomf col·lectiu".

Els mercats emergents, la innovació, la transferència del coneixement i reptes de futur són els quatre ingredients essencials del Fòrum d’intel·ligència Turística 2018 (Tourism Intelligence Forum 2018), un congrés internacional que té lloc fins al 14 de març de 2018 al Palau de Congressos de Palma.

És organitzat per la Universitat de les Illes Balears, el clúster turístic Balears.t i Melià Hotels Internacional, tres dels membres fundadors. En la primera jornada es preveu també la intervenció del doctor Jordi Llabrés, vicerector d'Innovació i Relacions Institucionals de la UIB. La segona edició del t-Fòrum reunirà participants procedents de més de quinze països del món a la recerca d’un objectiu comú: bastir ponts entre la teoria i la pràctica del turisme a través de la transferència de coneixements dels diferents actors turístics.

La trobada és possible gràcies a les sinergies generades entre diversos agents internacionals, com l’Organització Mundial del Turisme, el Consell Nacional de Recerca d’Itàlia, el Grup Pestana, Air Europa, l’Enterprise Europe Network i la Federació Empresarial Hotelera de Mallorca, entre d’altres. De fet, el congrés reunirà referents acadèmics del sector a escala mundial.

Els eixos que vertebren la conferència se centren en la identificació de fonts de coneixement entre destinacions i estratègies de negoci, la creació de plataformes per a la difusió del coneixement i el foment d’accions per a la innovació turística. La trobada persegueix debatre les tendències del mercat, reflexionar sobre les relacions entre turisme i govern i repensar els reptes de futur del sector, com ara l’economia compartida, les xarxes socials i les dades massives. L’objectiu és promoure la simbiosi entre empreses, organismes de gestió de destinacions i acadèmia, i posicionar el turisme com un instrument de coneixement, motor del progrés econòmic sostenible, compromès amb la cultura i integrat en el desenvolupament de la governança inclusiva.

stats