El Consell de Menorca diu que la prioritat és garantir la tornada dels turistes britànics

Més d'un miler d'afectats per la fallida de Thomas Cook s'han concentrat durant la jornada a l'aeroport de Menorca

La presidenta del Consell de Menorca, Susana Mora, ha expressat aquest dilluns la preocupació de la institució i l’Associació Hotelera de Menorca davant la fallida de Thomas Cook. Cal recordar que més d’un miler de turistes del Regne Unit s’han vist afectats en aquesta primera jornada que, malgrat les circumstàncies, s’ha viscut amb relativa normalitat a l’aeroport de l’illa. Membres del Consolat Britànic i Aviació Civil han atès els usuaris i han pogut organitzar el repatriament en vols d’altres companyies.

En primer lloc, Susana Mora ha remarcat l’estreta col·laboració entre administracions, emfasitzant la transmissió de tota mena d’informació amb el Govern balear i el govern espanyol. Per a la màxima responsable del Consell de Menorca, la fallida de Thomas Cook és “més que desafortunada” i recorda què és el quart touroperador més important, amb el 18% del mercat britànic. Mora admet que la caiguda ocasionarà “un replantejament de l’estratègia de mercats turístics” i considera que després de la fallida de Monarch, el Brexit i la devaluació de la lliura esterlina, el mercat anglès queda “molt tocat”.

Però ara la principal preocupació del Consell de Menorca és garantir la tornada dels 2.680 britànics que es troben a l’illa. Cal recordar que des de setembre i fins a l'octubre s’estima que són més de 15.000 les places de Thomas Cook. En aquest sentit, Susana Mora ha lamentat “les rellevants pèrdues de les empreses hoteleres, així com les de l’oferta complementària”.

Finalment, i pensant en el futur, la presidenta de la institució ha parlat d’establir “fórmules conjuntes” i ha deixat clar que “si tenim una mínima opció de garantir les reserves ja tramitades del 2020, l’esgotarem”. A més, Mora confia en els mercats francès i alemany per substituir l’anglès, “la via del comàrqueting ens ha funcionat amb la ruta a Londres i volem fer el mateix amb París i una important ciutat alemanya de la qual no podem desvelar el nom”. La responsable política de l’illa ha assegurat que la pròxima edició de la World Travel Market serà “cabdal per als nostres interessos i haurem de dur a terme un fort desplegament per potenciar-nos com a destí turístic”.

EDICIÓ PAPER 28/03/2020

Consultar aquesta edició en PDF