British Airways confirma el robatori de dades financeres dels seus clients

L'aerolínia del grup IAG admet que va patir un atac informàtic a la seva web i aplicació mòbil

L'aerolínia del grup IAG British Airways ha confirmat aquest dijous que ha patit un atac informàtic que ha implicat el robatori d'"informació financera" dels seus clients, segons ha admès la mateixa companyia en un comunicat. En total, el ciberatac podria haver afectat les dades de prop de 380.000 targetes de crèdit dels seus passatgers.

La britànica està investigant "amb caràcter d'urgència" la sostracció d'aquesta informació de la seva pàgina web i aplicació mòbil. Encara que l'aerolínia ha explicat que no s'han filtrat detalls de viatge ni dels passaports, ha confirmat que la informació personal i financera dels seus clients s'ha vist compromesa.

Concretament, entre les 22.58 h (hora del Regne Unit) del 21 d'agost i les 21.45 h del 5 de setembre, la informació dels clients que van fer reserves a la web o l'apli de British Airways es va veure "compromesa". No obstant això, la companyia assegura que la situació s'ha solucionat i que està "comunicant-se" amb els passatgers afectats. En aquest sentit, els recomana que contactin amb els seus bancs i proveïdors de targetes de crèdit i segueixin les seves recomanacions.

"Lamentem profundament la disrupció que ha provocat aquesta activitat criminal. La protecció de la informació professional dels nostres clients és un tema seriós per a nosaltres", ha destacat Álex Cruz, el president i conseller delegat de British Airways. Abans de dirigir l'aerolínia britànica, Cruz també va ser el primer directiu de Vueling.

EDICIÓ PAPER 16/09/2018

Consultar aquesta edició en PDF