Economia 04/11/2018

Les Illes Balears es presenten al mercat britànic com una destinació turística d'hivern

La Coral de la UIB ha interpretat el cant de la Sibil·la a Londres durant la gala d'Escriptors de Turisme en la qual ha participat la consellera Busquets

Ara Balears
2 min
El senderisme és un dels productes de temporada baixa que es vol promocionar

PalmaLa vicepresidenta del Govern i consellera d’Innovació, Recerca i Turisme, Bel Busquets, ha presentat les Illes Balears com una destinació turística de temporada baixa a la gala anual del Gremi Britànic d’Escriptors de Viatge a Londres, on també ha actuat la Coral de la Universitat de les Illes Balears davant prop de 300 assistents (periodistes i escriptors experts en turisme i viatges).

Aquesta acció s’emmarca en l’estratègia turística del Govern balear coneguda com Better in Winter, que pretén suavitzar els pics de visitants a l’estiu i allargar la temporada turística.

Les Illes Balears són conegudes arreu del món “per les platges i l’oferta d’oci”, ha dit Busquets, “però volem anar més enllà i que se’ns reconegui com una destinació de qualitat i sostenible”. Per això, és necessari potenciar productes turístics desestacionalitzadors, com la cultura. En aquesta línia, l’actuació de la Coral de la UIB ha estat una mostra del patrimoni cultural balear. Precisament, ha interpretat el cant de la Sibil·la, Patrimoni Cultural Immaterial de la Humanitat per la UNESCO.

La vicepresidenta Busquets ha exposat que les Illes Balears són “perfectes per a unes vacances de primavera, tardor o fins i tot d’hivern, moments de l’any en què es pot trobar cultura, festes locals, gastronomia, concerts i un paisatge ideal per a activitats a l’aire lliure. D’aquesta manera es pot gaudir d’unes illes més autèntiques”. Dirigint-se als experts en viatges, Busquets ha dit: “Esper que visitin les Balears i que escriguin sobre les nostres Illes com un lloc que ofereix molt més que sol i platja”.

Busquets ha estat acompanyada per representants dels consells insulars i de la Conselleria de Turisme. Així, hi han estat presents el president del Consell de Mallorca, Miquel Ensenyat, el conseller insular d’Economia, Hisenda i Turisme, Cosme Bonet, la vicepresidenta primera i responsable de Cooperació Local i Promoció Turística del Consell de Menorca, Maite Salord, i el cap de Promoció Turística del Consell de Formentera, Carles Bernús. També hi eren el director general de Turisme, Antoni Sansó, i el director gerent i l’adjunta a la gerència de l’Agència d’Estratègia Turística de les Illes Balears (AETIB), Jaume Alzamora i Maria Renart.

Després del lliurament dels guardons anuals BGTW Tourism Awards, l’organització de la gala ha donat pas a un sorteig de diversos premis. La vicepresidenta Bel Busquets ha estat l’encarregada de lliurar el corresponent a un viatge de quatre dies a les Illes Balears entre els periodistes britànics assistents.

Gala d'Escriptors de Viatge

La participació balear a l’acte del Gremi Britànic d’Escriptors de Viatge, que s’ha celebrat a l’Hotel Savoy, de Londres, ha estat possible gràcies a un patrocini contractat per l’AETIB. L’organització de la gala posa a disposició de les entitats que vulguin participar tres opcions de patrocini, de les quals l’AETIB ha contractat l’anomenada “bronze”, la més econòmica, per 15.000 lliures.

Aquest patrocini ha permès donar a conèixer l’oferta cultural material i immaterial de les Balears a un públic expert en el turisme i els viatges i, a més, reforça l’estratègia del Govern per mantenir els visitants britànics davant els possibles efectes del Brexit.

stats