Adeu a Pep Lemon

Pep Lemon s'acomiada dels consumidors en el quart aniversari

Pep Lemon s'ha acomiadat avui dels consumidors mitjançant les xarxes socials. "Hem volgut fer un producte diferent i sostenible i ho hem aconseguit, però el projecte ha arribat a un punt d'inflexió que l'obliga a pensar la reproducció i la comercialització per poder continuar sent qui som", ha manifestat la companyia. Així i tot, manté actius els seus principis i afirma que "el manifest de principis renunciables continua vigent". 

Pep Lemon va sortir al mercat exactament un 15 de març de 2014. L’estrena simultània es va fer a només 20 llocs del centre de Palma: Sa Roteta, Cafè Can Martí, Es Rebost, Xocolat, Flexas, Bar Rita, Bon Lloc, entre d’altres, i les 5.000 botelles de la primera producció es varen esgotar en només 10 dies.

El seu exponencial creixement va preocupar, fins i tot, el gegant de la cola Pepsi, que va denunciar la marca mallorquina. Després d'un intens conflicte judicial, la sentència de la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears que va donar la raó a la directora general de l'Oficina de Patents i Marques en la seva oposició a la comercialització a les marques Pep Lemon, Pep Orange, Pep Cola i Pep Toni, fa tot un seguit de retrets a Lemon Factory. Així i tot, la resolució judicial reconeixia que "el grafisme de la marca oponent (Pepsi) no s'assembla en res, ni en dibuix ni en colors" al grafisme de la Pep Cola".

Pep Lemon ha destacat per la seva col·laboració amb productors locals, com Agroilla, i per la seva responsabilitat social. Així i tot, va aconseguir el suport d'empreses locals de socis alemanys i en general de tota la xarxa de persones, entitats i empreses que promouen els productes locals, naturals i el transport de curt recorregut, menys contaminant que l'importat.

Etiquetes

EDICIÓ PAPER 16/09/2018

Consultar aquesta edició en PDF