LA MODA ES REIVINDICA
Dossier 03/02/2018

Una línia que transcendeix gèneres i tendències

Anna Uimonen i Nevean Holmes uneixen passions a Aubergin

Marina P. De Cabo
3 min
Anna Uimonen prové de Finlàndia però resideix a Mallorca i Nevean Holmes és de Mallorca, de pare anglès i mare egípcia.

PalmaDesprés de conèixer-se i d’establir una sòlida amistat, Anna Uimonen -provinent de Finlàndia però resident a Mallorca des de fa quinze anys- i Nevean Holmes -nascuda a Mallorca, de pare anglès i mare egípcia- decideixen unir forces i passions i crear Aubergin, una línia de roba que transcendeix coordenades, gèneres i tendències per traçar el seu propi camí. Totes dues em reben al seu impecable estudi palmesà, entre elegantíssimes gavardines i altres peces d’aire cosmopolita i ambigu.

Quina ha estat, fins ara, la trajectòria d’Aubergin?

Aubergin neix el 2015 com una fusió complementària dels nostres esforços i passions, des d’un amor comú cap a la moda. L’objectiu va ser crear una cosa pròpia. Vàrem començar dissenyant les col·leccions per a dona el 2016 i, més endavant, també peces per a home i unisex. El 2017, la marca agafa impuls a causa de la seva participació en fires i passarel·les, com la de 080 Barcelona Fashion. Si miram cap al futur, tenim la intenció d’ampliar l’oferta i els punts als quals arribam.

Quin és el procés de feina que seguiu?

Totes dues som molt diferents, però pel que fa a Aubergin, tenim una idea molt clara des dels inicis de la firma. Esbossam per separat i després seleccionam les peces que ens han agradat a ambdues i que alguna de les dues estaria disposada a vestir. En cada col·lecció, dissenyam un look complet amb el mateix estampat -els estampats són de creació pròpia, cosa que ens diferencia de les altres marques i firmes-. Hi ha gent que no es pot avenir que ens entenguem, però a nosaltres ens facilita la feina tenir algú amb qui contrastar les idees.

De quina manera es troba present Mallorca en el procés creatiu d’Aubergin?

Totes dues ens sentim mallorquines i tenim present que la marca va néixer aquí. Al mateix temps, a causa dels nostres orígens i trajectòria, ens sentim també ciutadanes del món, cosa que es transmet a les peces que cream. Però sabem que la nostra roba no seria igual si residíssim en un altre lloc. La qualitat de vida d’aquí, la tranquil·litat, és irreemplaçable, circumstància que repercuteix en la inspiració.

Quines són les vostres influències?

Ens complementam. A una li agrada més la muntanya i a l’altra, la ciutat, així que a les peces es nota aquesta barreja. La sostenibilitat és una influència important. Nosaltres no feim fast fashion. Cream dues col·leccions a l’any, però sense seguir la moda imperant, sinó triant la via del nostre estil propi, que és atemporal. Algunes vegades, fins i tot, ens hem avançat un any a les tendències.

De quina manera us contraposau a la fast fashion?

Feim servir materials d’alta qualitat, perquè volem oferir roba més duradora. Els materials que utilitzam són d’origen europeu i la producció està feta a Europa; això significa que garanteix que no hi hagi explotació i que se segueixin uns paràmetres ecològics. També, en produir més a prop, estalviam energia innecessària a l’hora de transportar la roba. Respecte dels materials, hem començat a fer feina amb teixits ecològics, i la nostra intenció és, amb vista al futur, continuar amb això. Avui dia hi ha moltes escombraries procedents de roba que es rebutja. És millor invertir en qualitat que en quantitat. És indispensable mantenir hàbits de consum responsable. Ara hi ha moltes firmes que veuen la necessitat de seguir aquesta línia eco. Per exemple, substitueixen les pells d’animals per polipell o per pèl tèxtil.

On hem de cercar les col·leccions d’Aubergin?

A la nostra pàgina web, www.aubergin-design.com, i a les botigues multimarca que ens distribueixen, tant a escala estatal com a Itàlia, i darrerament, també, a Xangai (la Xina).

stats