LA MODA ES REIVINDICA
Dossier 04/02/2018

Pedro Monge: de Camper a crear la seva pròpia firma

El dissenyador crea les seves sabates, fetes 100% a Mallorca

Margalida Mateu
2 min
Pedro Monge.

PalmaPedro Monge és un apassionat de les sabates. Va establir-se a Mallorca l’any 2003 per treballar al departament de comunicació de Camper, però al cap d’uns anys va canviar al departament de producte de la marca a Inca. Va ser a Camper “que vaig tenir l’oportunitat d’aprendre tot el procés de creació de les sabates des des que es dissenyen fins que arriben a les botigues”. Passats uns anys d’experiència, Pedro Monge va decidir crear la seva pròpia firma, ara Monge sabates made in Mallorca té cinc anys.

L’emprenedor va començar amb una botiga petita a la plaça del Banc de l’Oli de Palma i després de dos anys “vàrem veure que la cosa funcionava i vàrem decidir traslladar-nos al carrer Colom de Palma”, on són ara. El dissenyador destaca que “malgrat que els lloguers en aquests carres són molt alts, hem invertit molt en aquest nou local”.

Monge està implicat en tot el procés creatiu de les sabates de la seva firma, “faig les sabates que jo em posaria, allò que m’agrada”, diu. A més, cerca la diferència. “He intentat sortir una mica d’allò més clàssic i partir de la fabricació tradicional mallorquina amb un toc més fresc i més jove”. El resultat són sabates majoritàriament d’home fabricades a Mallorca i d’alta qualitat.

Monge ens explica que té “dos tipus de client, aquell més clàssic i aquell que cerca quelcom original”. La marca té un preu de venda al públic d’entre 280 i 300 €, “la gent que gasta aquests doblers en unes sabates vol quelcom especial”, recalca l’autor.

El producte és fabricat 100% a Mallorca, en una fàbrica d’Inca, de manera artesanal. “Costa molt poder competir amb les grans marques. Sobretot en el moment en què es troba Palma, en el qual totes les grans firmes volen tenir un punt de venda i obrir una botiga a la ciutat, totes cerquen locals com a bojos i els preus de lloguers dels locals són elevadíssims. Feim competir una formiga amb un gegant”, comenta. El dissenyador destaca, però, que “és molt important per a nosaltres tenir un punt de venda directa al públic. A més, també perquè el calçat és un producte que per internet costa de vendre”.

Monge reconeix que la majoria dels seus clients són turistes “prop d’un 70% dels clients són estrangers, gent escandinava i alemanya que cerca sabates de qualitat i fetes aquí”. Les pells de les sabates de Monge són totes de la Unió Europea, algunes de Catalunya, també de França i Itàlia, totes de pell de boví. “Nosaltres no utilitzam pells d’animals que s’hagin matat expressament , sinó que generalment és pell que s’agafa de la indústria càrnica”, destaca.

Monge també elabora espardenyes per tal de poder oferir un producte més estiuenc i més fresc. Per fer aquests tipus de calçat empren roba de llengües “de l’original, no l’estampada”, conclou.

stats