Cultura 06/06/2021

Sortiu i balleu: el llegat d’Alicia Alonso

Crítica de l'espectacle en homenatge a la fundadora del Ballet Nacional de Cuba celebrat al Centre Cultural Terrassa

Marta Porter
1 min
Oriana Plaza i Maynard Miranda ballant 'Carmen' a l'homenatge a Alicia Alonso del Centre Cultural Terrassa

Homenatge a Alicia Alonso

Centre Cultural Terrassa. 5 de juny

Com Cruyff als seus jugadors, Alicia Alonso deia als seus ballarins “sortiu i balleu”. Per a ella no era tan important la tècnica com l’expressivitat. Aquest és el llegat de la seva escola. Dissabte ho vam comprovar al Centre Cultural Terrassa a l’Homenatge a Alicia Alonso, fundadora del Ballet Nacional de Cuba i ballarina excepcional. Figures internacionals que han format part de la companyia cubana van recrear escenes dels ballets que van fer d’Alonso una icona mundial.

Anette Delgado i Dani Hernández van obrir amb la mítica Carmen, però on van excel·lir va ser al pas a dos blanc de Giselle, en què Delgado se’ns va mostrar com una reencarnació de la mestra.

La part juganera i gràcil la van posar Oriana Plaza i Maynard Miranda a La fille mal gardée, mentre que Ginett Moncho va reencarnar La diva i va ser un cigne negre implacable al costat d'Alexis Tutunnique. Eva Natzaret va sobresortir a Don Quixot i el seu company Javier Monier va impactar amb grans salts i una vitalitat desbordant. Finalment, Carla Vincelli va ser una Clara molt convincent.

Així, més enllà d’una tècnica impecable i molt neta, els ballarins van sortir i van ballar, van sentir els personatges, van gaudir i ens van fer gaudir.

stats