GALA DEL CINEMA CATALÀ

La sobrietat i l’elegància hivernal omplen la catifa vermella

Els ‘looks’ sense excessos, que apostaven pels detalls i els escots, van dominar la gala dels Gaudí

No hi ha temporal que pugui aturar el glamur d’una gala de cinema. En aquest cas, però, la catifa vermella dels premis Gaudí d’ahir al vespre va tenir un aire sobri amb molts colors hivernals trencats per alguns tocs de brilli brilli. Lluny de la força dels elements naturals, com el vent que bufava amb força a Barcelona, les estrelles del cinema català van arribar puntuals a la cita amb les seves millors gales.

Els primers a aparèixer van ser el Mag Lari i Judith Mascó, encarregats de lliurar alguns dels premis de la nit. Ell amb esmòquing negre de Xeviot, corbata del mateix color amb topets blancs i, trencant el classicisme del look, unes vambes de color groc llampant de la firma Munich. “M’agrada molt com vesteixen”, deia amb orgull el mag al costat de Mascó, que va optar per un vestit jaqueta brillant esquitxat de tocs blau elèctric, carbassa i morat. “És molt còmode, i sobretot ideal per a un dia tan fred com avui”, comentava divertida.

Un dels looks més espectaculars de la nit va ser el que portava la jove actriu de La innocència, Carmen Arrufat, que va sorprendre amb un deliciós vestit blanc amb serrells daurats de la dissenyadora Teresa Helbig.

L’elegància va ser l’aposta de l’actor Àlex Brendemühl, que com en altres gales va optar per un look clàssic i elegant: un esmòquing de la firma turca Tween.

Admetia que estava “molt emocionat” per la seva nominació com a millor actor secundari. Poc després arribava l’actriu Bruna Cusí, amb un vestit pantaló blau marí que compensava la seva sobrietat elegant amb una esquena i un escot de vertigen de la marca Cristina Tamborero. Això sí, la bossa de mà i les arracades eren de la botiga vintage l’Arca de l’Àvia i li donaven un toc retro inspirat en els anys 20 del segle passat.

Un dels moments culminants de la catifa vermella va ser quan van aparèixer Jordi Prat i Coll i Anna Moliner, el director de la gala i la presentadora, que no només lluïen uns dels vestits més destacats, sinó que també van saber animar l’ambient amb tot el seu savoir faire. Prat i Coll va ser el primer a mostrar que l’atreviment i l’extravagància masculins no estan renyits amb l’elegància amb un vestit jaqueta blanc estampat amb rodones verdes.

Tot i la seva aposta estilística, va reconèixer que no recordava el nom del dissenyador i va haver de mirar-se l’etiqueta per confirmar que era de la firma de dissenyadors Llamazares y de Delgado. “Volia vestir-me amb alguna cosa que tingués una mica de fantasia i llum, a banda de sentir-me còmode i a gust”, explicava animat. Al seu costat, una radiant Anna Moliner lluïa un vestit de la marca Yolancris que apostava pel total beige, un color arriscat en aquesta època de l’any, amb múltiples capes transparents i amb una esquena escotada.

‘Look’ masculí arriscat

Ara bé, si hi ha algú que va captar l’atenció de tots els presents va ser l’actor Max Grosse, del curtmetratge Suc de síndria, que es va presentar amb un vestit jaqueta de pell amb estampat geomètric basat en grans quadres on hi havia escrit Fuck a job. Un disseny fet per Max Lafolie8 que, de fet, reutilitzava el mateix vestit jaqueta que va dur Xavi Mira quan va presentar la quarta gala dels Gaudí. Però per acabar de completar el look més sorprenent portava unes sabatilles negres de la marca The North Face. “Els homes sempre hem tingut moltes limitacions a l’hora d’escollir les sabates, així que quan vaig veure l’oportunitat de dur-les em va fer il·lusió poder-ho aprofitar”, explicava orgullós l’actor, que completava el look amb unes grans arracades rodones plenes de brillants. Un estil d’arracades molt opulentes que, de fet, es va poder veure en moltes actrius, com Elena Martín.

Altres moments marcats per l’extravagància a la catifa vermella van ser l’aparició d’Albert Pla al més pur estil nàufrag o el cineasta Albert Serra amb camisa texana i armilla amb serrells com un autèntic cowboy. 

I l’actor Enric Auquer tampoc es va quedar curt en atreviment, amb un vestit format per uns pantalons de cintura alta i una jaqueta extrallarga de color blanc que li queia fins als peus, firmada pel jove dissenyador sevillà Mans Concept Menswear. Un look transgressor que va completar amb unes botes altes negres.

La generació Merlí també va desfilar per la catifa vermella i hi va deixar la seva petjada. És el cas de Mireia Oriol, que va aparèixer amb un vestit blanc llarg de Teresa Helbig recobert de pedreria i flors de color pastel. “Va perfecte per a un dia com avui”, bromejava l’actriu fent referència al fred que feia a fora. Al seu costat l’actor David Solans assistia a la gala apostant pels estampats de flors, això sí, amb colors més foscos i sobris de la marca Avellaneda.

La parella d’actors de La hija de un ladrón, Àlex Monner i Greta Fernández, van ser uns altres dels protagonistes de la catifa. Ell pel tupè tenyit de ros i ella pel look espectacular amb tirants i escot que firmava Jacquemus. I és que els escots, tot i no ser gaire nombrosos, van acaparar els flaixos a la catifa com el de Maria Molins, que va encisar tothom amb un vestit verd maragda llarg de la firma Alicia Rueda.

Actors i actrius van tornar a demostrar ahir que el glamur també és sinònim de cinema català.

EDICIÓ PAPER 15/02/2020

Consultar aquesta edició en PDF