Publicitat
Publicitat

LLIBRES

Els protagonistes d'un llibre de zombis són els que l'han finançat

L'editorial mallorquina Dolmen prepara la primera "novel·la a la carta"

L'editorial Dolmen, encapçalada pel mallorquí Vicente García, publicarà a finals d'estiu una novel·la pionera en el mercat. I no per la temàtica, ja que serà la sisena part de la nissaga zombi Apocalipsis Island , sinó per la seva innovadora fórmula de finançament i un procés creatiu interactiu, que ens permet considerar-la com la primera novel·la "a la carta". Els seus personatges seran persones reals que s'han guanyat el protagonisme en la ficció, amb noms, llinatges i descripció física inclosa, col·laborant en el finançament de llibre mitjançant aportacions econòmiques via crowfunding .

És a dir, si vols ser un zombi, no hi ha cap problema; el que hi ha és un preu. I així ho han fet fins a denou dels personatges de la història, que es titularà Apocalipsis Island: el centre comercial i que es desenvolupa a El Corte Inglés de les Avingudes de Palma.

Es tracta d'un spin off de la primera novel·la de la sèrie, escrita també per Vicente García, i que inclourà un inesperat protagonista transsexual i argentí. Un perfil que no ha imaginat l'autor, sinó que es correspon a una persona real, la parella de la qual li ha regalat el personatge. El preu: 1.500 €. Però la cosa no acaba aquí, perquè el nuvi també volia sortir al llibre. Així que dit i fet: 1.500 € més i ja tenim parella protagonista i envoltada de zombis afamegats. La resta de personatges, segons les quantitats aportades al pressupost total de l'edició, fan el paper de coprotagonistes o simplement compareixen en un capítol, en una escena o just són esmentats de passada.

És una iniciativa única i sorprenent que a Vicente se li acudí veient alguns altres projectes crowfunding , que darrerament proliferen molt. Ja tenia la història pensada i mig embastada, així que decidí provar sort a veure quina acollida tenia la idea. La resposta fou immediata. "La veritat és que el primer sorprès vaig ser jo, perquè no vaig tardar gaire a rebre resposta i, a més, per fer de protagonistes", comenta. "Això em va obligar, per cert, a introduir molts de canvis en el relat inicial, perquè el vaig haver d'adequar a la personalitat i a les característiques dels nous personatges reals".

Personatges reals

L'experiència ha estat molt positiva, assegura l'autor, encara que li ha multiplicat la feina. "Et trobes amb moltes dificultats, però també amb avantatges, perquè és molt més fàcil la creació de personatges. No els has de imaginar, sinó retratar persones reals. El que passa és que he hagut de reescriure moltes coses per fer-les quadrar amb les seves característiques.

Per arribar a definir els "personatges reals", l'autor els envia una fitxa a tots aquells que han pagat el preu d'un personatge. Els hi demana una descripció física, les seves aficions i possibles exigències per a la seva nova condició de personatge de ficció. I és a partir d'aquí que els integra dins el relat.

Respecte de si repetirà l'experiència, Vicente García assegura: "No convé abusar-ne, però sí que m'agradaria continuar aprofitant aquest feedback previ al fet creatiu i utilitzar internet, per exemple, per demanar idees que puguin enriquir el resultat final". El llibre, que tindrà unes dues-centes pàgines, probablement arribarà a les llibreries el mes de setembre. "M'agradaria poder-lo presentar acompanyat per alguns dels protagonistes mecenes i, si fos possible, a El Corte Inglés, ja que tota la trama esdevé a l'interior d'aquest establiment".

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT

EDICIÓ PAPER 22/10/2017

Consultar aquesta edició en PDF