PROPOSTA CULTURAL

Conferència a Binissalem sobre 'Les arrels occidentals de la misogínia: la història d'un estigma'

A més, òpera, conferències, concerts, exposicions i altres activitats. Explicau-nos les vostres propostes a info@arabalears.cat

‘Les arrels occidentals de la misogínia: la historia d'un estigma' / Conferència

Biblioteca municipal de Binissalem / Dia 7 a les 20 h

L'Obra Cultural Balear organitza aquesta conferència, a càrrec d'Antoni Janer i Torrens, periodista del món clàssic i col·laborador de l'ARA Balears. 

‘Le nozze di Figaro’ / Òpera

Teatre Principal de Palma (c arrer de la Riera, 2) / Dia 7 a les 20 h

'Le nozze di Figaro' és una producció que arriba del Teatro de la Maestranza de Sevilla. Aquesta obra de Mozart ve signada per Yi-Chen Li com a director musical i José Luis Castro com a director escènic. A més, compta amb el gran escenògraf italià Ezio Frigerio i la figurinista Franca Squarzapino, que va guanyar l'Oscar al millor vestuari el 1991 per la pel·lícula 'Cyrano de Bergerac', protagonitzada per Gerard Depardieu. Entre els solistes hi ha el baríton Carlos Chausson (Don Bartolo), el menorquí Simón Orfila (Fígaro), Christian Senn (comte  d'Almaviva), María José Moreno (comtessa d'Almaviva), Ruth Iniesta (Susanna), Clara Mouriz (Cherubino) i José Manuel Zapata (Don Basilio).

X Mallorca Saxophone Festival: Isaac Verdú i Simone Geda / Música

Conservatori Superior de Música de les Illes Balears (c/ d'Alfons el Magnànim, 64. Palma) / Dia 7 a les 19 h

Durant tot el mes es realitzaran concerts i activitats en el marc d'aquest festival, que ja va per la desena edició. Aquest any és el festival més internacional i amb més activitats que en edicions  anteriors. En la sessió d'aquest dimecres es podrà gaudir del repertori d'Isaac Verdú i Simone Geda.

‘Etimologia creativa: neologismes i transformacions semàntiques' / Conferència

CaixaFòrum (plaça de Weyler, 3. Palma) / Dia 7 a les 19 h

Conferència emmarcada en el XVI Curs de l'Aula d'Humanitats,  tracta les etimologies amb la intenció d'oferir, de manera amena i divulgativa, una panoràmica àmplia i diversa de l'origen dels mots i la seva progressiva evolució.  

‘Entre l'objecte i la paraula: poesia visual’ / Xerrada

Claustre de Sant Domingo (plaça de Sant Domingo, 2. Inca) / Dia 7 a les 20 h

El Claustre de Sant Domingo d'Inca acollirà aquesta xerrada, que forma part de la segona edició del Cicle de conferències poètiques, organitzat per l'àrea de Cultura de l'Ajuntament. El poeta Emili Sánchez Rubio en serà el coordinador i Maria Eugènia Quetglas, la presentadora. Aquest dimecres Antònia Monroig hi parlarà de la poesia visual. Totes les xerrades seran a les 20 h.

‘Grandes mujeres de la historia’ / Exposició

Es Generador (carrer de Voranova, 8. Calvià) / Fins al 6 d’abril

Aquesta exposició presenta les dones que han estat subjectes actius i agents de canvi social i polític al llarg de la història. Horari de visita: d'11 a 14 h i de 16 a 21 h.

Laura Ramis / Exposició

Addaya Centre d'Art Contemporani (carrer d'Alexandre Rosselló, 10. Alaró) / Fins al 31 de març

Primera exposició individual a l'illa de l'artista mallorquina Laura Ramis de l'obra realitzada durant la seva estada com a artista resident a Addaya Centre d'Art Contemporani. Laura Ramis va estudiar Belles Arts a Salamanca. Actualment viu i treballa a Madrid. Ha exposat de manera individual a Espacio Experimental (Universitat de Salamanca, 2012); DÓNA2 Centre d'Art de Salamanca (2012); Art Santander (2013); ArtMadrid (2014); Estampa (2016); Galeria Rafael Pérez Hernando (2014 i 2017). Ha participat en convocatòries com 'Obra oberta' (Caixa d'Extremadura); 'Mulier, mulieris' o 'Jóvenes pintores' (Fundación La Gaseta) i mostres col·lectives a Madrid, Castella i Lleó i Mallorca. Recentment, ha participat en la fira Artissima juntament amb Rafael Pérez Hernando, galeria amb la qual col·labora de manera habitual.

'Anglada-Camarasa. Racons predilectes' / Exposició

CaixaFòrum (plaça de Weyler, 3. Palma) / Fins al 2 de setembre

Anglada-Camarasa va fer del paisatge de Mallorca un dels seus motius predilectes. Tot i que ja l’havia cultivat en la seva època d’aprenentatge a Catalunya (1886-1894) i puntualment en un viatge a la Bretanya el 1904, la llum mediterrània i l’orografia de Pollença li ofereixen un nou escenari, que aprofitarà amb escreix i en el qual trobarà nous camins per a la seva pintura. Tal com havia fet a París amb altres temes, Anglada continua treballant amb el seu rigorós procediment: observar detingudament el seu entorn, trobar l’objecte, captar-ne l’essència en una nota ràpida i, un cop al taller, donar forma a l’obra definitiva, més complexa. És un procediment llarg, que li exigeix temps i concentració. Vigila amb cura tots els detalls, des de la composició fins a la presentació del tema, des de la llum fins a la sensació de matèria i el color, superposant capes successives de pintura que ha de deixar assecar per obtenir l’efecte desitjat. Espera dies, de vegades mesos, per tornar a viure l’instant adequat o trobar l’efecte precís de llum que incideixi sobre el tema prèviament escollit.

EDICIÓ PAPER 15/07/2018

Consultar aquesta edició en PDF