PROPOSTA CULTURAL
Cultura 26/02/2018

Conferència 'Extrems i canvi climàtic: perspectives de futur'

A més, música, taula rodona, xerrades, exposicions i altres activitats. Explicau-nos les vostres propostes a info@arabalears.cat

Ara Balears
3 min

'Extrems i canvi climàtic: perspectives de futur' / Conferència

Edifici Sa Riera (carrer de Miquel dels Sants Oliver, 2. Palma) / dia 27 a les 19 h

Conferència 'Extrems i canvi climàtic: Perspectives de Futur'

El doctor Romualdo Romero March, catedràtic de Meteorologia de la UIB, impartirà la segona sessió del cicle de conferències divulgatives del Laboratori Interdisciplinari Sobre Canvi Climàtic.

'Quina informació consumim d’Àfrica i per què? Alternatives comunicatives des del sud' / Conferència

Es Baluard (plaça de la Porta de Santa Catalina, 10. Palma) / dia 27 a les 17 h

Conferència 'Consum d'Àfrica'

L’ONG Enginyeria Sense Fronteres organitza el fòrum 'Comunicació, educació i ciutadania de les Illes Balears'. Aquest dimarts parlarà dels estereotips del continent africà. A càrrec de Sebastià Ruiz, doctor en Comunicació i Estructures Mediàtiques del Sud del Sàhara.

'L’hora dels deures' / Documental

Cineciutat (carrer de l'Emperadriu Eugènia, 6. Palma) / dia 27 a les 20 h

Preu 7,5 €

L'Hora dels deures

Documental 'L’hora dels deures' ('Deux Cancres') amb una presentació audiovisual del seu director, Ludovic Vieuille.

Una relació entre pare i fill comença qüestionant els deures i acaba qüestionant el sistema educatiu.

Flores & Mizutani / Concert

Teatre Xesc Forteza (plaça de Miquel Maura, 1. Palma) / dia 27 a les 20.30 h

Concert

Concert de trompeta i piano amb el solista internacional Pacho Flores i la pianista Yuko Mizutani.

‘Romeo y Julieta’ / Projecció

Cinema Ocimax (carrer del Bisbe Pere de Puigdorfila, 1. Palma) i Festival Park (autopista Palma-Inca, km 7.1. Marratxí) / dia 27 a les 20 h

Preu 20 €

Projecció 'Roméo et Juliette'

Els cinemes ofereixen la possibilitat de veure l'òpera del Gran Teatre del Liceu de Barcelona. L’obra és una adaptació de la famosa tragicòmedia de Shakespeare, dirigida musicalment per Josep Pons i muntada per Stephen Lawless.

'Aïda' / Projecció

CaixaForum (plaça de Weyler, 3. Palma) / dia 27 a les 19 h

Preu 4 €

Projecció 'Aïda'

Òpera en quatre actes de Giuseppe Verdi, escrita a partir d'un llibret d'Antonio Ghislanzoni, basat en un argument escrit per l'egiptòleg francès Auguste Mariette.

Ambientada a l'Egipte faraònic, Aïda es va estrenar al Caire el 1871, amb motiu de la inauguració del canal de Suez. El seu exotisme escenogràfic i musical la va convertir en una de les òperes més transgressores del moment.

Laura Ramis / Exposició

Addaya Centre d'Art Contemporani (carrer d'Alexandre Rosselló, 10. Alaró) / Fins al 31 de març

Laura Ramis.

Primera exposició individual a l'illa de l'artista mallorquina Laura Ramis de l'obra realitzada durant la seva estada com a artista resident a Addaya Centre d'Art Contemporani. Laura Ramis va estudiar Belles Arts a Salamanca. Actualment viu i treballa a Madrid. Ha exposat de manera individual a Espacio Experimental (Universitat de Salamanca, 2012); DÓNA2 Centre d'Art de Salamanca (2012); Art Santander (2013); ArtMadrid (2014); Estampa (2016); Galeria Rafael Pérez Hernando (2014 i 2017). Ha participat en convocatòries com 'Obra oberta' (Caixa d'Extremadura); 'Mulier, mulieris' o 'Jóvenes pintores' (Fundación La Gaseta) i mostres col·lectives a Madrid, Castella i Lleó i Mallorca. Recentment, ha participat en la fira Artissima juntament amb Rafael Pérez Hernando, galeria amb la qual col·labora de manera habitual.

'Anglada-Camarasa. Racons predilectes' / Exposició

CaixaForum (plaça de Weyler, 3. Palma) / Fins al 2 de setembre

Anglada-Camarasa. Racons predilectes.

Anglada-Camarasa va fer del paisatge de Mallorca un dels seus motius predilectes. Tot i que ja l’havia cultivat en la seva època d’aprenentatge a Catalunya (1886-1894) i puntualment en un viatge a la Bretanya el 1904, la llum mediterrània i l’orografia de Pollença li ofereixen un nou escenari, que aprofitarà amb escreix i en el qual trobarà nous camins per a la seva pintura. Tal com havia fet a París amb altres temes, Anglada continua treballant amb el seu rigorós procediment: observar detingudament el seu entorn, trobar l’objecte, captar-ne l’essència en una nota ràpida i, un cop al taller, donar forma a l’obra definitiva, més complexa. És un procediment llarg, que li exigeix temps i concentració. Vigila amb cura tots els detalls, des de la composició fins a la presentació del tema, des de la llum fins a la sensació de matèria i el color, superposant capes successives de pintura que ha de deixar assecar per obtenir l’efecte desitjat. Espera dies, de vegades mesos, per tornar a viure l’instant adequat o trobar l’efecte precís de llum que incideixi sobre el tema prèviament escollit.

stats