PROPOSTA CULTURAL
Cultura 13/02/2018

‘Els déus del Prado. Art i mite’. Cafè tertúlia al CaixaFòrum

A més, concerts, exposicions i altres activitats. Explicau-nos les vostres propostes a info@arabalears.cat

Ara Balears
4 min

‘Els déus del Prado. Art i mite’ / Cafè tertúlia

CaixaFòrum (plaça de Weyler, 3. Palma) Dia 14 a les 11 h

‘Els deus del Prado. Art i mite’. Cafè Tertúlia al Caixaforum

S'ofereix una visita tranquil·la que aprofundeix en els temes o els aspectes que interessen més els visitants i conduïda per un mediador. Una vegada acabada la visita, es compartiran impressions sobre l'exposició en una tertúlia participativa que inclou material complementari i s'acompanya d'una tassa de cafè (o equivalent).

‘Debat a bat. Espai obert’ / Presentació

Can Victori (Camí del Castell, 28. Maó) / Dia 14 a les 20 h

'Debat a debat'

Presentació de ‘Debat a bat. espai obert’ a càrrec de Marga Benejam i Adolfo Rodríguez, amb la participació de representants de: Ateneu de Maó, Cercle Artístic, Orfeó Maonès, Fòrum Tercer Mil·lenni d'Alaior, Fundació Rubió i Tudurí, i Institut Menorquí d'Estudis.

‘La Rateta presumida i els tres porquets’ / Contacontes

Biblioteca Can Sales (plaça de la Porta de Santa Catalina, 24. Palma) / Dia 14 a les 18 h

La rateta

Espectacle de titelles en què es mesclen aquests dos contes tan coneguts pel públic infantil. Una rateta molt presumida que ens conta en primera persona la seva història: de com volia casar-se i no trobava un promès que li agradàs. De vegades, ser tan triada no du res de bo…

9è febrer nebre / Presentació de llibre 'El día que se perdió el amor'

Quars llibres (carrer de les Parellades, 12. Palma) / Dia 14 a les 19 h

‘Els deus del Prado. Art i mite’. Cafè Tertúlia al Caixaforum

Francesc M. Rotger, director de l’Illenc, presentarà l’autor de moda de la novel·la policíaca, Javier Castillo, i la seva nova obra, ‘El día que se perdió el amor’.

‘Poesia i Slam Poetry’ / Conferència

Claustre de Sant Domingo (plaça de Sant Domingo, 2. Inca) / Dia 14 a les 20 h

Conferències poètiques

II Cicle de conferències poètiques a Inca. Aquesta és la segona conferència del cicle i hi participaran Raquel Gelabert, Xisco Ródenas i Tomeu Ripoll.

‘La pell del silenci’ / Cafè teatre

Es Viu (carrer del Bisbe Perelló, 3. Santa Maria del Camí) / Dia 14 a les 20 h

'La pell del silenci'

Proposta del restaurant Es Viu, en la qual pots gaudir de contes sensuals en directe.

Laura Ramis / Exposició

Addaya Centre d'Art Contemporani (carrer d'Alexandre Rosselló, 10. Alaró) / Fins al 31 de març

Laura Ramis.

Primera exposició individual a l'illa de l'artista mallorquina Laura Ramis de l'obra realitzada durant la seva estada com a artista resident a Addaya Centre d'Art Contemporani. Laura Ramis va estudiar Belles Arts a Salamanca. Actualment viu i treballa a Madrid. Ha exposat de manera individual a Espacio Experimental (Universitat de Salamanca, 2012); DÓNA2 Centre d'Art de Salamanca (2012); Art Santander (2013); ArtMadrid (2014); Estampa (2016); Galeria Rafael Pérez Hernando (2014 i 2017). Ha participat en convocatòries com 'Obra oberta' (Caixa d'Extremadura); 'Mulier, mulieris' o 'Jóvenes pintores' (Fundación La Gaseta) i mostres col·lectives a Madrid, Castella i Lleó i Mallorca. Recentment, ha participat en la fira Artissima juntament amb Rafael Pérez Hernando, galeria amb la qual col·labora de manera habitual.

'Anglada-Camarasa. Racons predilectes' / Exposició

CaixaFòrum (plaça de Weyler, 3. Palma) / Fins al 2 de setembre

Anglada-Camarasa. Racons predilectes.

Anglada-Camarasa va fer del paisatge de Mallorca un dels seus motius predilectes. Tot i que ja l’havia cultivat en la seva època d’aprenentatge a Catalunya (1886-1894) i puntualment en un viatge a la Bretanya el 1904, la llum mediterrània i l’orografia de Pollença li ofereixen un nou escenari, que aprofitarà amb escreix i en el qual trobarà nous camins per a la seva pintura. Tal com havia fet a París amb altres temes, Anglada continua treballant amb el seu rigorós procediment: observar detingudament el seu entorn, trobar l’objecte, captar-ne l’essència en una nota ràpida i, un cop al taller, donar forma a l’obra definitiva, més complexa. És un procediment llarg, que li exigeix temps i concentració. Vigila amb cura tots els detalls, des de la composició fins a la presentació del tema, des de la llum fins a la sensació de matèria i el color, superposant capes successives de pintura que ha de deixar assecar per obtenir l’efecte desitjat. Espera dies, de vegades mesos, per tornar a viure l’instant adequat o trobar l’efecte precís de llum que incideixi sobre el tema prèviament escollit.

stats