PROPOSTA CULTURAL
Cultura 07/02/2018

Inauguració de l'exposició 'Joan Ramon Bonet, la mirada del fotògraf'

A més, teatre, exposicions i altres activitats. Explicau-nos les vostres propostes a info@arabalears.cat

Ara Balears
4 min

‘Joan Ramon Bonet, la mirada del fotògraf’ / Exposició

Can Prunera, Museu Modernista (carrer de la Lluna, 86-90. Sóller) / Inauguració dia 8 a les 19 h. Fins al 12 d'agost

Inauguració de l'exposició 'Joan Ramon Bonet, la mirada del fotògraf'

Joan Ramon Bonet, autor de l’exposició, presenta una sèrie de fotografies de retrats d’artistes mallorquins (o residents a Mallorca) per tal de plasmar en una sèrie els artistes que formaren part d’un canvi cultural a Mallorca. S’hi han reunit els retrats i les obres d'Ellis Jacobson, Pere Pavia, Josep Guinovart, Manuel H. Mompó, Mati Klarwein, Andreu Terrades, Pep Llambies, Rafa Forteza, Lluís Castaldo, Jaume Pinya, Horacio Sapere, Pep Canyelles, Margalida Escalas, Mateu Bauzà, Lourdes Sampol i Gerard Matas.

Festival Transatlántico: ‘De tiburones y otras rémoras’/ Teatre

Teatre Mar i Terra (carrer de Sant Magí, 89-91. Palma) / Dia 8 a les 19 h

'De tiburones y otras rémoras'

En el marc del festival Transatlántico, la companyia El vacio fértil presenta aquesta obra treatral en què una empleada de banca, preocupada per mantenir la seva estabilitat econòmica, és entrevistada pel seu gerent comercial per començar a vendre participacions preferents.

Festival Trasatlántico: ‘Tom Pain’ / Teatre

Teatre Mar i Terra (carrer de Sant Magí, 89-91, Palma) / Dia 8 a les 21 h

'Tom Pain'

En el marc del festival Transatlántico, la companyia El vacio fértil presenta aquesta obra en què Tom Pain presenta tres moments de la seva vida que l’han traumatitzat. Com afectarà això a l’espectador?

‘Abans que arribi l’alemany’ / Teatre

Casa del Poble de la Mola (Avinguda de la Mola, 33. Formentera) / Dia 8 i 9 a les 20.30 h

'Abans que arribi l'alemany' a Formentera

Obra de Marta Barceló, guanyadora del II Torneig de Dramatúrgia de les Illes Balears, ens acosta d’una manera sensible i directa a la malaltia de l’alzhèimer amb una fantàstica interpretació de Muntsa Alcañiz, que és ‘Júlia’, una dona de seixanta anys que després de la notícia de la malaltia pren decisions que la seva família no entén. Pots llegir més informació de l'obra aquí.

‘Collage de dimonis’ / Exposició

Fundació Biblioteca Can Torró (carrer d’en Serra, 15. Alcúdia) / Fins al 18 de febrer

Exposició 'Collage de dimonis'

Una exposició on els alumnes de l’Escola Norai presenten els treballs d’antics alumnes dels cursos 93/94 amb la figura del dimoni com a element principal. S’utilitza la tècnica del collage.

Laura Ramis / Exposició

Addaya Centre d'Art Contemporani (c. d'Alexandre Rosselló, 10. Alaró) / Fins al 31 de març

Laura Ramis.

Primera exposició individual a l'illa de l'artista mallorquina Laura Ramis de l'obra realitzada durant la seva estada com a artista resident a Addaya Centre d'Art Contemporani. Laura Ramis va estudiar Belles Arts a Salamanca. Actualment viu i treballa a Madrid. Ha exposat de manera individual a Espacio Experimental (Universitat de Salamanca, 2012); DÓNA2 Centre d'Art de Salamanca (2012); Art Santander (2013); ArtMadrid (2014); Estampa (2016); Galeria Rafael Pérez Hernando (2014 i 2017). Ha participat en convocatòries com 'Obra oberta' (Caixa d'Extremadura); 'Mulier, mulieris' o 'Jóvenes pintores' (Fundación La Gaseta) i mostres col·lectives a Madrid, Castella i Lleó i Mallorca. Recentment, ha participat en la fira Artissima juntament amb Rafael Pérez Hernando, galeria amb la qual col·labora de manera habitual.

'Anglada-Camarasa. Racons predilectes' / Exposició

CaixaFòrum (plaça de Weyler, 3. Palma) / Fins al 2 de setembre

Anglada-Camarasa. Racons predilectes.

Anglada-Camarasa va fer del paisatge de Mallorca un dels seus motius predilectes. Tot i que ja l’havia cultivat en la seva època d’aprenentatge a Catalunya (1886-1894) i puntualment en un viatge a la Bretanya el 1904, la llum mediterrània i l’orografia de Pollença li ofereixen un nou escenari, que aprofitarà amb escreix i en el qual trobarà nous camins per a la seva pintura. Tal com havia fet a París amb altres temes, Anglada continua treballant amb el seu rigorós procediment: observar detingudament el seu entorn, trobar l’objecte, captar-ne l’essència en una nota ràpida i, un cop al taller, donar forma a l’obra definitiva, més complexa. És un procediment llarg, que li exigeix temps i concentració. Vigila amb cura tots els detalls, des de la composició fins a la presentació del tema, des de la llum fins a la sensació de matèria i el color, superposant capes successives de pintura que ha de deixar assecar per obtenir l’efecte desitjat. Espera dies, de vegades mesos, per tornar a viure l’instant adequat o trobar l’efecte precís de llum que incideixi sobre el tema prèviament escollit.

stats