PROPOSTA CULTURAL
Cultura 05/02/2018

‘La literatura francesa noir i Georges Simeon’, conferència inaugural del festival Febrer Negre

Més teatre, música, xerrades, cinema, exposicions i altres activitats. Explicau-nos les vostres propostes a info@arabalears.cat

Ara Balears
4 min

'La literatura francesa noir i Georges Simeon' / Conferència

A Embat Llibres (passatge particular Joan XXIII, s/n. Palma) / Dia 6 a les 19 h

‘La literatura francesa noir i Georges Simeon’ conferència inaugural del festival 'Febrer Negre'

A càrrec de Carlota Vicens Pujol, professora de francès de la UIB.

Conferència inaugural del festival Febrer Negre, dedicat a la novel·la negra i policíaca. El festival es durà a terme a Palma entre els dies 6 i 24 de febrer.

En l'edició d'enguany hi ha convidats autors com Javier Castillo, Joan Pons i Damià Borràs; el mosso d'esquadra i escriptor Rafa Melero; el jutge d'instrucció en excedència i polític Juan Pedro Yllanes; l'inspector de policia Juan García-Consuegra; l'il·lustrador de còmic de gènere negre Tomeu Seguí, i l'escriptora i comissària de l'Any Pedrolo, Carlota Vicens. També hi participarà un clàssic del cicle, l'escriptor Sebastià Bennasar.

Així mateix, Febrer Negre organitzarà dues conferències, tres taules rodones, cinc presentacions de llibres, dues pel·lícules, dues trobades d'escriptors amb alumnes de l'IES Ses Estacions, una ruta criminal pels carrers de Palma i hi haurà una llengua convidada, la francesa. Es durà a terme a Palma entre els dies 6 i 24 de febrer.

Més informació a ‘Febrer Negre’ ARA Balears

‘Imaginant Miró' per Ignasi Terraza trio / Música

CaixaFòrum (plaça de Weyler, 3. Palma) / Dia 6 a les 19 h

'Abans que arribi l'alemany' història d'una dona que acaba de ser diagnosticada d'Alzeimer

Aquesta proposta és una fusió multidisciplinària de música jazz, pintura, poesia i dansa. Amb composicions musicals d'Ignasi Terraza que s’inspiren en les obres de l’artista Joan Miró. La posada en escena compta amb un seguit d’elements: llums, imatges etc., que creen complicitats i lligams entre espectadors i artistes.

Laura Ramis / Exposició

Addaya Centre d'Art Contemporani (c. d'Alexandre Rosselló, 10. Alaró) / Fins al 31 de març

Ignasi Terraza Trio

Primera exposició individual a l'illa de l'artista mallorquina Laura Ramis de l'obra realitzada durant la seva estada com a artista resident a Addaya Centre d'Art Contemporani. Laura Ramis va estudiar Belles Arts a Salamanca. Actualment viu i treballa a Madrid. Ha exposat de manera individual a Espacio Experimental (Universitat de Salamanca, 2012); DÓNA2 Centre d'Art de Salamanca (2012); Art Santander (2013); ArtMadrid (2014); Estampa (2016); Galeria Rafael Pérez Hernando (2014 i 2017). Ha participat en convocatòries com 'Obra oberta' (Caixa d'Extremadura); 'Mulier, mulieris' o 'Jóvenes pintores' (Fundación La Gaseta) i mostres col·lectives a Madrid, Castella i Lleó i Mallorca. Recentment, ha participat en la fira Artissima juntament amb Rafael Pérez Hernando, galeria amb la qual col·labora de manera habitual.

'Anglada-Camarasa. Racons predilectes' / Exposició

CaixaFòrum (plaça de Weyler, 3. Palma) / Fins al 2 de setembre

Laura Ramis.

Anglada-Camarasa va fer del paisatge de Mallorca un dels seus motius predilectes. Tot i que ja l’havia cultivat en la seva època d’aprenentatge a Catalunya (1886-1894) i puntualment en un viatge a la Bretanya el 1904, la llum mediterrània i l’orografia de Pollença li ofereixen un nou escenari, que aprofitarà amb escreix i en el qual trobarà nous camins per a la seva pintura. Tal com havia fet a París amb altres temes, Anglada continua treballant amb el seu rigorós procediment: observar detingudament el seu entorn, trobar l’objecte, captar-ne l’essència en una nota ràpida i, un cop al taller, donar forma a l’obra definitiva, més complexa. És un procediment llarg, que li exigeix temps i concentració. Vigila amb cura tots els detalls, des de la composició fins a la presentació del tema, des de la llum fins a la sensació de matèria i el color, superposant capes successives de pintura que ha de deixar assecar per obtenir l’efecte desitjat. Espera dies, de vegades mesos, per tornar a viure l’instant adequat o trobar l’efecte precís de llum que incideixi sobre el tema prèviament escollit.

stats