PROPOSTA CULTURAL
Cultura 31/01/2018

IX Concert solidari de les escoles cooperatives a favor d’Aspanob al Principal de Palma

Més música, xerrades, cinema, exposicions i altres activitats. Explicau-nos les vostres propostes a info@arabalears.cat

Ara Balears
5 min

Concert Solidari / Música

Teatre Principal (carrer de la Riera, 2A. Palma) / Dia 1 a les 17.30 i a les 19.30 h

Concert Solidari.

La Unió de Cooperatives de Treball Associat de les Illes Balears (UCTAIB) és una organització empresarial plurisectorial que representa les cooperatives de treball, des de l’any 1986, davant la necessitat de les cooperatives de crear un marc de referència comú per defensar els interessos del col·lectiu i millorar la gestió socioempresarial. Aquests temps de crisi han reforçat el món del cooperativisme, però ha minvat el poder econòmic de totes les associacions i federacions que sense ànim de lucre, ajuden els estaments més febles de la societat, i és per això que estam orgullosos de representar aquest novè concert solidari, aportant el nostre gra d’arena a cada una de les associacions que hi participen cada any. En el primer torn Es Lledoner interpretarà ‘Ain't No mountain high enough’, de Marvín Gaye i Tammi Terrel, versió en català de la Marató de TV3; Es Liceu, ‘La Festa de la Pau’, de Damaris Gelabert; Son Verí Nou, ‘We are the world’ de Michael Jackson i Lionel Richie; Gorg Blau, ‘I see you’ de Billy Raffoul de Kygo. En el segon torn actuaran Art i sons amb ‘A waken, de Gabriel Rosselló Salleres, i ‘Vine’, de Jaume Rosselló Tomás; el Cide amb ‘A tribute to Queen’ amb arranjaments de Mark Brymer; l’Aula Balear amb ‘De pressa’, de Poire Vallvé’, i Mata de Jonc amb ‘Season Of Love’, de Jonathan Larson, arr de Roger Emerson, i ‘Quan tot s’enlaira’ de Txarango amb adaptació d'Oriol Cusó.

‘Viatges en el temps’ / Xerrada

CaixaFòrum (plaça de Weyler, 3. Palma) / Dia 1 a les 19 h

‘Viatges en el temps’.

La possibilitat de viatjar a altres èpoques no ens deixa indiferents. Qui no voldria explorar la Florència del segle XV, salvar el món de l'hegemonia de les màquines o treure el cap a aquest futur distòpic de la humanitat? El cinema ha recreat moltes situacions relacionades amb els viatges en el temps i ha explorat de manera magistral les paradoxes que s'hi podrien produir, amb freqüència derivades de la interferència amb el passat propi. Els guionistes i els directors també se les han enginyat per justificar els salts temporals a partir de ciència reinterpretada, incompleta o desconeguda, fent servir tecnologia encara sense desenvolupar. En aquesta xerrada, a càrrec de Susanna Manrubia, directora del Grup de Sistemes Evolutius del Centre Nacional de Biotecnologia (CSIC), es revisaran aspectes de les paradoxes temporals i de la ciència dels viatges en el temps, utilitzant pel·lícules produïdes durant gairebé un segle i algunes sèries de televisió. La relativitat general és la teoria en ús que estableix els límits en la velocitat de transmissió de la informació i revela la impossibilitat de viatjar al passat. Però la imaginació no té límits i el nombre d'històries de viatges en el temps que ens fan pensar i gaudir no deixa de créixer.

Orquestra Simfònica de les Illes Balears / Música

Auditòrium (passeig Marítim, 18. Palma) / Dia 1 a les 20 h

Orquestra Simfònica de les Illes Balears.

L’Orquestra Simfònica de les Illes Balears dirigida per Alondra de la Parra i acompanyada per Juan José Pardoal clarinet interpretarà ‘Danzón núm. 2’, d’A. Márquez; ‘Concert per a clarinet núm.2’, d’O. Navarro; ‘Ma Mère l'Oye’, de M. Ravel, i danses simfòniques ‘West Side Story’, de L. Bernstein.

‘L’Atalante’ / Cinema

Casa del Poble (Formentera) / Dia 1 a les 19 h

‘L’Atalante’.

Jean i Juliette contreuen matrimoni i emprenen el seu viatge de noces a bord de ‘L'Atalante’, una barcassa de la qual Jean és capità. Juntament amb el mariner Père Jules i un jove, la parella navega pels canals propers al Sena. El llarg viatge resulta avorrit per Juliette, qui anhela conèixer la Ciutat de la llum. Jean compleix llavors el desig de la seva jove esposa i la porta a París.

Laura Ramis / Exposició

Addaya Centre d'Art Contemporani (C/ Alexandre Rosselló, 10. Alaró) / Fins al 31 de març

Laura Ramis.

Primera exposició individual a l'illa de l'artista mallorquina Laura Ramis de l'obra realitzada durant la seva estada com a artista resident a Addaya Centre d'art contemporani. Laura Ramis va estudiar Belles Arts a Salamanca. Actualment viu i treballa a Madrid. Ha exposat de manera individual A Espacio Experimental (Universitat de Salamanca, 2012); DÓNA2 Centre d'Art de Salamanca (2012); Art Santander (2013); ArtMadrid (2014); Estampa (2016); Galeria Rafael Pérez Hernando (2014 i 2017). Ha participat en convocatòries com a Obra Oberta (Caixa d'Extremadura); mulier, mulieris o Jóvenes Pintores (Fundación La Gaseta) i mostres col·lectives a Madrid, Castella i Lleó i Mallorca. Recentment ha participat en la fira Artissima juntament amb Rafael Pérez Hernando, galeria amb la qual col·labora de manera habitual.

‘Marcos Vidal. Escultures 2011-2017’ / Exposició

Sa Mina (Reis Catòlics, 32. Lloseta)

‘Marcos Vidal. Escultures 2011-2017’.

Marcos Vidal Font (Vitoria-Gasteiz 1967) viu i treballa a Sineu. Aquesta exposició serveix a l'artista per fer una revisió dels darrers sis anys de treballs d'escultura i instal·lació. Es complementa amb l'edició d'un catàleg amb textos del regidor de Cultura, Francesc Abolafio Moyà, i del comisari d'art, Fernando Gomez de la Cuesta. Aquesta revisió inclou treballs realitzats a diferents espais expositius, residències i espais públics, com la Fundació Pilar i Joan Miró a Mallorca, el Casal Solleric de Palma, la galeria Addaya a Alaró, el CCA d'Andratx, l'Institut Cervantes de Sofia a Bulgària, la residència Lichtemberg Studios a Berlín i la fundació privada Hilvaria Studios a Holanda, entre d'altres.

'Anglada-Camarasa. Racons predilectes' / Exposició

CaixaFòrum (plaça de Weyler, 3. Palma) / Fins al 2 de setembre

Anglada-Camarasa. Racons predilectes.

Anglada-Camarasa va fer del paisatge de Mallorca un dels seus motius predilectes. Tot i que ja l’havia cultivat en la seva època d’aprenentatge a Catalunya (1886-1894) i puntualment en un viatge a la Bretanya el 1904, la llum mediterrània i l’orografia de Pollença li ofereixen un nou escenari, que aprofitarà amb escreix i en el qual trobarà nous camins per a la seva pintura. Tal com havia fet a París amb altres temes, Anglada continua treballant amb el seu rigorós procediment: observar detingudament el seu entorn, trobar l’objecte, captar-ne l’essència en una nota ràpida i, un cop al taller, donar forma a l’obra definitiva, més complexa. És un procediment llarg, que li exigeix temps i concentració. Vigila amb cura tots els detalls, des de la composició fins a la presentació del tema, des de la llum fins a la sensació de matèria i el color, superposant capes successives de pintura que ha de deixar assecar per obtenir l’efecte desitjat. Espera dies, de vegades mesos, per tornar a viure l’instant adequat o trobar l’efecte precís de llum que incideixi sobre el tema prèviament escollit.

stats