Inversió
Cultura 03/02/2023

El potencial de la cultura en “l’economia d’impacte”

Fundació Catalunya Cultura propicia un debat a la Casa Seat sobre el valor de la cultura

ARA
2 min
Acte sobre el valor de la cultura en l’economia d’impacte ahir a la Casa Seat.

BarcelonaAconseguir que el món empresarial s’impliqui més decididament en la cultura és un dels propòsits de la Fundació Catalunya Cultura, que ahir va organitzar un acte a la Casa Seat de Barcelona. Aquesta vegada el focus il·luminava “el valor de la cultura a l’economia d’impacte”; és a dir, la importància de la cultura com a tractor d’inversions privades que, a més de rendiment econòmic, busquen contribuir a solucionar problemes socials i mediambientals. El debat, moderat per Georgina Ferri, directora gerent de l’ARA, va anar precedit de la presentació de l’informe El valor de la cultura. El paper de les arts escèniques i la música clàssica en l’economia d’impacte, elaborat per l’Escola Superior de Música Reina Sofia de Madrid i la consultora EY Insights.

Per a Cecilia de la Hoz, sòcia d’EY, “estem entrant en una fase de capitalisme humanista” en què “la cultura té el potencial de ser rendible” i genera “un impacte altíssim en la societat”. Com es mesura l’impacte? L’informe ofereix indicadors que, segons Julia Sánchez, CEO de l’Escola Superior de Música Reina Sofia, confirmen que la cultura contribueix a crear “una societat més inclusiva i sostenible” i “millora la felicitat personal, la qual cosa impacta positivament en la felicitat a l’àmbit laboral”. De la Hoz estableix un paral·lelisme entre, per una banda, la cultura i, per l’altra, l’educació i la sanitat, dos àmbits dominats pel sector públic que han esdevingut “els dos grans focus de l’economia d’impacte per als fons d’inversió privats”. L’objectiu, diu, és que la cultura segueixi aquest camí.

En la segona part de l’acte, diferents ponents van desplegar propòsits i mancances. Valeri Viladrich, gerent de la Fundació Teatre Lliure, va proposar que entitats i creadors culturals tinguin més present l’impacte sobre la societat. Sílvia Martí, de Moventia, va recordar que les empreses també tenen “el repte de promoure la cultura perquè això enriqueix el país”. Alicia Rubí, d’Attalea Partners, va advertir que “cal canviar el model”, perquè “no es tracta només de donar diners a la cultura, sinó de treballar plegats”.

stats