El primer concert sense distància al Palau Sant Jordi fa 'sold out' en hores

Love of Lesbian oferiran un concert per a 5.000 persones amb prova d'antígens feta

3 min
El gest de Love of Lesbian després que es cancel·lés el concert al Bogatell

BarcelonaBones notícies per a la música en directe. El Palau Sant Jordi acollirà el 27 de març un concert de Love of Lesbian per a 5.000 persones, tothom dret i amb mascareta, però sense distància de seguretat. Es tracta d'una prova similar a la que es va fer a la Sala Apolo al desembre, però pensada per a grans esdeveniments. Per tant, amb proves d'antígens el mateix dia del concert. De fet, en aquesta prova hi participa la Fundació de la Lluita Contra la Sida de l’Hospital Germans Trias i Pujol, que va ser la mateixa que va supervisar l'assaig de l'Apolo. L'esdeveniment, batejat com a Festivals per la Cultura Segura, compta amb l'autorització del departament de Cultura, un suport que ha fet explícit la consellera Alba Vergés amb la seva presència en una roda de premsa celebrada aquest divendres a Montjuïc. "Avui comencem la remuntada", ha dit Jordi Herreruela, director del Festival Cruïlla. Les entades s'han esgotat en qüestió d'hores a la web festivalsperlaculturasegura.com.

Josep Maria Llibre, investigador de la Fundació de la Lluita Contra la Sida i de l’Hospital Germans Trias i Pujol, ha explicat que l'èxit de l'assaig a l'Apolo, que no va generar cap transmissió de covid, ha marcat el camí per fer un salt d'escala i programar un concert per a 5.000 persones, amb mesures per reduir el risc de contagi que van demostrar que els concerts "no són espais de supertransmissió de covid". Hi haurà tres mesures fonamentals. La primera, un cribatge previ amb test d'antígens que es farà el matí del dia del concert a tres llocs: la Sala Apolo, Razzmatazz i Luz de Gas. "Els tests d'antígens són ràpids i barats i identifiquen el risc de contagi", diu Llibre. Com el dia de l'assaig de l'Apolo, els resultats es coneixeran a través d'una aplicació. La segona mesura té a veure amb "l'optimització de les mesures de ventilació de la instal·lació per garantir la qualitat de l'aire". El propòsit és que l'aire dins del Palau Sant Jordi tingui la mateixa qualitat que el de fora. I la tercera mesura és l'ús de mascareta FFP2, que serà facilitada als espectadors a l'entrada del Sant Jordi.

A diferència de l'assaig a l'Apolo, aquesta vegada no hi haurà grup de control (gent que es fa el test però no va al concert) ni es farà una prova PCR el cap d'una setmana. "No és un assaig clínic controlat. És un concert comercial", ha dit Llibre. Tanmateix, es farà un seguiment per veure si entre els espectador hi ha nous infectats detectats pel sistema de salut en les dues setmanes posteriors al concert.

"Iniciem un camí que no és definitiu, perquè aquest model segurament no serà el definitiu, però treballem amb la idea de reprendre l'activitat a l'estiu", ha explica Herreruela. El cost del concert del 27 de març al Palau Sant Jordi és de 200.000 euros, segons ha informat el director del Crüilla: "Entre 80.000 i 90.000 els cobrim amb les entrades. Tenim un forat que assumim els promotors amb el suport de les administracions i els patrocinadors", ha afegit Herreruela.

"Volem que el públic estigui amb llibertat, que pugui disfrutar com abans", ha dit Joan Rosselló, de la promotora The Project i del Festival Porta Ferrada. La pista del Palau Sant Jordi estarà dividida en quatre sectors. "El públic només haurà de seguir dues mesures: porta la mascareta i el sentit comú", ha afegit Rosselló. Hi haurà circuits separats tant per als accessos com per a la mobilitat dins de l'espai.

L'acte ha aplegat els directors dels principals festivals del país, com ara Primavera Sound, Sónar, Cruïlla, Canet Rock, Vida i Porta Ferrada, a més de representats de l'Acadèmia Catalana de la Música, la Xarxa de Festivals Musicals, l'Associació de Representants i Promotors, la Unió de Músics i l'Associació de Sales de Concerts, entre altres organitzacions. És a dir, unitat de sector i feina conjunta amb les administracions davant una iniciativa que ha d'obrir un horitzó més lluminós per a una activitat cultural especialment afectada per la pandèmia. "L'ocasió mereixia una resposta única de sector, com jo no havia vist mai", ha dit Ventura Barba, un dels directors del Sónar. Aquesta experiència, pionera a Europa, és el model per a assajos similars que es faran a París i Marsella.

stats