L'heroïsme de 'Norma' arriba al teatre Principal

Dimecres que ve, 6 de juny, s'estrena aquest títol, que és considerat una peça clau de les tragèdies operístiques 

La història de l'heroïna romàntica de Vincenzo Bellini arriba al teatre Principal de Palma. Els dies 6, 8 i 10 la sala Gran acollirà aquesta òpera, considerada una de les grans peces del 'bel canto'. 

El Teatro di San Carlos de Nàpols és el que ha fet possible la producció de l'obra, amb la direcció musical d'Andrés Salado i la direcció d'escena de Lorenzo Amato. El cor és el del teatre Principal, dirigit per Pere Víctor Rado, i entre el repartiment hi ha Yolanda Auyanet, interpretant Norma; Sergio Escobar, que encarna Pollione; Ketevan Kemolidze posa veu a Adalgisa, i Wojtek Gierlach, a Oroveso, entre d'altres. 

El director gerent del teatre Principal, Carlos Forteza, ha recordat que aquest és el quart títol de la temporada operística que acull el teatre. També n'ha destacat el component visual i la feina feta en l'escenografia de l'espectacle.  

El director escènic, Lorenzo Amato, ha explicat que 'Norma' va ser un repte molt gran perquè és una obra de 'bel canto' i per les dimensions que suposa. Amato ha destacat la humanitat i la força revolucionària del personatge de Norma.

La primera vegada que es va dur a escena va ser el 1931 a l'Escala de Milà. Amato ha recordat que va ser molt impactant el fet que el primer acte de l'òpera fos sense el cor i es presentàs amb molt pocs personatges, un quadre d'una família. 

El tema que es tracta és el de les tribulacions de l'amor i la història d'un poble oprimit que viu en un bosc destruït després de l'ocupació romana. Amato ha explicat que a l'escenari sembla que la natura domini l'espai i es faci protagonista de l'escenari, una natura que creix sense mesura. 

Andrés Salado, director musical, ha agraït que el Principal reivindiqui "el producte nacional" com és aquest espectacle. Salado ha destacat la senzillesa de la música de Bellini i la seva "bellíssima fragilitat". Respecte de l'argument, Salado ha parlat del triangle maçònic que s'estableix entre els tres personatges principals, que és el motor generador de la trama. 

De la música de Bellini, Salado n'ha destacat la senzillesa i la profunditat. 

La cantant que encarna Norma, Yolanda Auyanet, ha explicat que aquest personatge té totes les facetes que pot tenir la dona, la mare, l'amant, la líder política, etc. Norma viu en una mentida perquè diu una cosa i en fa una altra i amaga els seus sentiments per no haver de compartir-los.

Auyanet ha confessat la dificultat que suposa el 'bel canto' com a gènere operístic precisament per la seva simplicitat i la seva nuesa, cosa que fa que la interpretació sigui tot un repte. 

Etiquetes

EDICIÓ PAPER 12/08/2018

Consultar aquesta edició en PDF