Publicitat
Publicitat

MÚSICA

Cada espectador del Festival de Peralada es gasta 300 euros, al marge de les entrades (i vuit xifres més)

Un estudi de Deloitte demostra que l'impacte econòmic del Festival de Peralada va ser de 12 milions d'euros el 2012 i va ajudar a mantenir 276 llocs de feina

1 - Dels 21.532 assistents de l'edició de l'any passat del Festival Castell de Peralada, un 10% eren estrangers.

2 - El festival va generar un impacte econòmic de 12,2 milions d'euros.

3 - Del total de despesa, un 92%, 11,2 milions es van generar a Catalunya cosa que va suposar 1,2 milions d'euros en retorns fiscals. La resta, 0,9 milions, va revertir en l'economia espanyola. 

4 - Més de 6 milions (un 47%) van revertir en el sector de l'hostaleria, que ha estat el més beneficiat. El 25%, en el comerç minorista.

5 - Cada assistent al festival es va gastar 303,6 euros, a banda de les entrades. Comparativament amb altres festivals a nivell europeu, la despesa mitjana és més de 150 euros superior.

6 - L'estada mitjana a la zona és de 2,2 dies.

7 - El perfil de l'espectador mig és: dona de 51 anys, amb estudis universitaris i que assisteix al certamen en cotxe.

8 - Per cada euro del pressupost de l'Associació Cultural del Castell de Peralada, se'n generen 3,22 euros. Per cada euro rebut pel festival en subvencions (257.000 euros, el 6,5% del total del pressupost), se'n generen 47,24 euros.

9 - El Festival Castell de Peralada contribueix a mantenir 276 llocs de feina, 255 d'ells a Catalunya.

Aquestes són les principals conclusions de l'estudi d'impacte econòmic del festival elaborat per la consultoria Deloitte presentat aquest dimarts. L'informe demostra, segons el seu autor, Félix Losada, el "rellevant paper econòmic del festival" i la "seva important contribució a l'economia catalana i espanyola". Un impacte econòmic molt lligat, ha explicat, al fet que el certamen se celebri en una petita població com Peralada, a l'Alt Empordà, i no en una gran ciutat, com passa amb la majoria de grans festivals. Aquest fet explica que la seva repercussió econòmica sigui molt més significativa perquè es generen necessitats com ara l'allotjament o el transport del públic assistent, que en un 95% dels casos ve de fora de Peralada, que en d'altres festivals no es generen. Losada també ha comentat que el de Peralada és un festival que atreu "un públic selecte" que potencia el sector turísitic.

L'acte de presentació de l'informe ha comptat amb la presència del director del festival, Oriol Aguilà, l'alcalde de Peralada, Pere Torrent, i el subdirector de l'Agència Catalana de Turisme, Patrick Torrent. L'edició d'enguany del Festival de Peralada se celebrarà del 13 de juliol i el 17 d'agost.

Les
PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT

EDICIÓ PAPER 22/10/2017

Consultar aquesta edició en PDF