Cinema
Cultura 15/11/2011

David Trueba estrena en exclusiva 'Madrid, 1987' a Girona

La pel·lícula, "una petita joia de baix pressupost", se situa al final de la Transició i retrata el desencís dels joves que la van viure, a través de la mirada de l'actriu María Valverde

Acn
2 min
Un fotograma de 'Madrid, 1987'

GironaMadrid, 1987 és una pel·lícula "molt personal" que parla d'un moment concret de la història d'Espanya, del final de la Transició, quan es respirava una sensació de "satisfacció" que després es va veure que "no era real". Així ho ha expressat el director David Trueba durant la presentació que ha fet aquest dimarts a Girona, on el film es podrà veure en exclusiva. "El 87 jo era com María Valverde, un estudiant de primer de Periodisme que sentia una admiració i alhora una visió crítica per les grans figures de la premsa nacional i que avui seria impossible de trobar", assenyala Trueba. Segons el director, "som el resultat d'aquell moment" del final de la Transició –el 1987 és l'any de l'entrada al mercat comú, després d'entrar a l'OTAN– que va desencadenar en el "cinisme" del món occidental, on el diner i l'èxit ho eren tot i que ha acabat amb el "malestar" que sent la societat actual. Trueba s'identifica amb el personatge que interpreta María Valverde, i José Sacristán és una de les grans figures de la premsa nacional. Tots dos tindran una trobada que es convertirà en un duel entre dues generacions, on afloren sentiments com ara el desig, l'admiració i temes com ara la professió d'escriure.

El film s'estrena de forma exclusiva a Girona després de presentar-se al Festival de Cinema de Sant Sebastià, on va tenir una bona acollida. I no és casualitat. El director ha explicat que Girona és una ciutat que "sempre l'ha tractat bé" i ha recordat que la pel·lícula Soldados de Salamina va estar en cartellera durant un any, cosa que ara seria "impossible", segons ha reconegut ell mateix.

La pel·lícula, que ha comptat amb un baix pressupost, és una "petita joia" que "costarà de vendre" perquè no té un perfil comercial, segons ha explicat el director, que considera que per això es mereixia mostrar-se en una ciutat que també és una "petita joia". Davant el perill que es convertís en una "pel·lícula de festivals", ja que va captar l'interès de diversos programadors, el madrileny va decidir que calia fer una promoció "petita" amb llocs "que s'estima" i on hi ha espectadors que van a veure un tipus de cinema "diferent", que busquen "excitar" el seu "cervell", i no van acompanyats d'una gran campanya comercial. Comercialment té prevista l'estrena el 2012.

stats