Crítica

'Nuestro tiempo', escenes d’un matrimoni

Crítica del nou film del mexicà Carlos Reygadas protagonitzat per ell mateix i la seva companya

Direcció: Carlos Reygadas. 173 min. Mèxic, França, Alemanya, Dinamarca i Suècia (2018). Amb Natalia López, Phil Burgers i Carlos Reygadas.

Un home, una dona i la seva crisi matrimonial com a fenomen còsmic: amb aquestes pinzellades podríem resumir 'Nuestro tiempo', la nova pel·lícula del mexicà Carlos Reygadas, un treball que, malgrat la senzillesa argumental, proposa una aventura melodramàtica com poques se n'han vist aquesta temporada. El film ens parla de l’Ester i el Juan, interpretats pel mateix Reygadas i la seva companya, Natalia López, un matrimoni obert amb tres fills, un ranxo on crien toros i el conflicte que sorgeix quan ella s’enamora d’un altre home.

Un drama convencional ens mostraria la parella separant-se, començant una nova vida i, potser, retrobant-se en un hipotètic 'happy end', però Reygadas està més interessat en navegar per les marees sentimentals de la separació i el retrobament, de vegades, amb un ànim que sembla egocèntric i d’altres amb una visió autèntica i incòmoda que ens recorda que el desig, l’amor i el dolor són sentiments amb arestes i emocions vertiginoses. Més a prop dels dilemes del triangle amorós en la comunitat menonita que centrava 'Luz silenciosa' (2008) que de l’exploració del mal de 'Post Tenebras Lux' (2012), a 'Nuestro tiempo' Reygadas millora substancialment i estilísticament la seva mirada transcendental i la seva idea del cinema com un tot on el món micro i el món macro es fusionen dins la imatge fílmica.

EDICIÓ PAPER 13/07/2019

Consultar aquesta edició en PDF