Cultura 25/06/2018

Música barroca a benefici de l'associació Amics de Tilloli

Concert d'Studium Aureum al castell de Bellver per donar suport a la formació de nines a l'Índia

María José Ribas
2 min
Imatge del pòster del concert Studium Audeum

PalmaStudium Aureum, amb instruments de l'època de Giacomo Carissimi (1605-1674) i dirigit per Carles Ponseti Verdaguer, ofereix un concert a benefici de l'associació Amics de Tilloli. Tindrà lloc al castell de Bellver aquest dijous, 28 de juny, a les 21.30 h. L'acte rep la col·laboració de la Conselleria de Cultura i la Regidoria de Cultura de Palma.

El castell de Bellver acollirà per tercer any consecutiu l'esdeveniment. Ponseti diu que la proposta de quatre històries sacres encaixa amb la ubicació pel seu valor arquitectònic i sonor, carregat de tradició, per a un concert de "dibuix barroc" que acabarà amb la interpretació de la 'Història de Jephté', una de les més dramàtiques de l'Antic Testament.

La col·laboració entre Ponseti i l'associació Amics de Tilloli es va iniciar el 2003. Des d'aquell moment s'han construït un orfenat i una escola gràcies al suport de particulars i institucions. Actualment, l'escola La llum del coneixement acull i forma 600 nines indús. Ofereix una educació integral fins a la preuniversitària, de manera que evita matrimonis de conveniència , a més, brinda un futur a dones, que en alguns casos van a la capital per continuar estudiant; moltes es formen com a mestres, modistes, infermeres o arquitectes. Aquest any han concedit el programa ISO d'excel·lència a l'escola, que ha aconseguit també reactivar l'entorn.

Amb la recaptació del concert compten que unes 90 nines tindran les despeses cobertes durant un any, remarquen que cap donació o subvenció s'ha destinat a despeses de producció o accions de màrqueting, sinó que els actes s'autofinancen i tots els beneficis van directament a la escola autogestionada de l'Índia, ja que el suport de l'associació és tan sols econòmic.

El concert d'Studium Aureum suposa la reestrena d'una proposta amb una sonoritat molt específica, en un temps en què, segons el director, Carles Ponseti, "no és fàcil arriscar, la peça exigeix una actitud activa a l'espectador, acostumat a la contaminació sonora, i l'èxit majoritari de sons primaris i percussius."

stats