Cultura 28/02/2012

El retro arriba fins a la catifa vermella

P. Puentes / L. Serra
3 min
El retro arriba fins a la catifa vermella

Borat va complir. L'actor Sacha Baron Cohen es va plantar a la catifa vermella dels Oscars vestit com el personatge d' El dictador , la seva pròxima pel·lícula. Això, tot i la prohibició de l'Acadèmia de Hollywood d'entrar amb aquest modelet a la gala. Membres de seguretat el van aturar a les portes de l'ex-Kodak Theatre (que ja no es diu així per la fallida de l'empresa fotogràfica) i només va tenir temps d'acostar-se fins al presentador de televisió Ryan Seacrest per explicar-li que havia carretejat fins allà les cendres del dictador nord-coreà Kim Jong-il. "El seu somni era poder venir als Oscars i que el tornessin a escampar sobre la catifa vermella i sobre la pitrera de Halle Berry", va explicar Baron Cohen abans de llançar part de les cendres sobre el perplex locutor.

La resta de desfilada per la catifa vermella va ser més plàcida. Només la brillantor d'alguns dels vestits escollits per les estrelles -com el de Meryl Streep, enfundada tota ella en un drap daurat com l'estatueta que s'enduria, o bé la nòvia d'aquesta temporada de George Clooney, l'exlluitadora professional Stacy Keibler, amb un Marchesa llampant- va rivalitzar amb els flaixos dels fotògrafs. Totes dues ocupen el top de les estrelles més mal vestides. Clooney, un clàssic d'Armani, es va confessar tranquil tot i les seves nominacions com a guionista de Los idus de marzo i com a actor per Los descendientes : no duia cap discurs escrit a la butxaca perquè intuïa que seria "una nit molt francesa".

Blanques i radiants

El color de la nit va ser el blanc. Va destacar Gwyneth Paltrow amb un vestit amb capa de Tom Ford, el súmmum de l'elegància, i Milla Jovovich i l'artist Bérénice Béjo van rivalitzar amb dos Elie Saab vintage amb pedreria. Entre les més ben vestides també hi havia una imponent Penélope Cruz amb un Armani Privé.

De patinades n'hi va haver, tot i que cap desastre del nivell del cigne de Bjork, la drapaire Helena Bonham Carter o el clàssic mal gust de Cher. Això sí, el Givenchy de Rooney Mara va aconseguir que l'actriu quedés més guapa tatuada i plena de pírcings al film Millennium que a la catifa vermella. Natalie Portman i Emma Stone, totes dues de vermell amb un Dior Vintage i un Giambattista Valli, van optar per una aposta segura i en canvi es van posar quinze anys a sobre cada una. Sandra Bullock duia una vestit blanc i negre amb un brodat daurat que no ressaltava precisament la seva figura. També van aparèixer els prínceps Charlene i Albert de Mònaco, ella vestida de blanc cast i amb un posat encarcarat i incòmode indigne de la jove de Grace Kelly.

Rere les bambolines, Penélope Cruz aprofitava l'estona per xerrar amb Gwyneth Paltrow moments abans que comencés la retransmissió. Christian Bale feia de cicerone a Octavia Spencer després que ella rebés el seu guardó feta un mar de llàgrimes. Durant les pauses publicitàries es podia veure George Clooney passejant per la primera fila i conversant amb l'equip de The artist i el seu amic Brad Pitt. I Michelle Williams, acompanyada per la seva amiga dels dies de Dawson crece Busy Philipps, aprofitava també els anuncis per saciar la gana amb els refrigeris que unes hostesses repartien entre els assistents.

La cama de Jolie i el mugró de J Lo

Les alegries de la nit les van donar la cama eterna d'Angelina Jolie, que emergia d'un tall d'un vestit de Versace, i el vestit cenyit, transparent i blanc de Jennifer Lopez. La cantant i actriu va ser una de les últimes a arribar a la gala i va entregar un premi amb Cameron Diaz. Van fer broma rivalitzant amb les seves natges i, quan es van girar, l'escot de J Lo deixava intuir l'ombra del mugró, una nota festiva per a les cròniques de societat. Com a curiositat, tant la cama de la Jolie com el pit de López ja tenen compte a Twitter.

stats