Cultura 26/11/2011

R. Stevie Moore i The Pop Grup, veterans irreverents

M.s.
1 min
R. Stevie Moore no és un venerable ancià, sinó un iconoclasta.

La segona jornada del Primavera Club 2011 va estar encapçalada per dues propostes veteranes, la formació postpunk de Bristol The Pop Group i el cantautor de baixa fidelitat deNashville R. Stevie Moore, que tot i ser molt diferents l'una de l'altra, tenen en comú una capacitat d'influència sobre generacions posteriors segurament superior a la seva fama, i un caràcter irreverent intacte tot i l'edat.

Actius entre el 1978 i el 1980 i amb tres discos editats, The Pop Group van tornar el 2010. Se'ls considera precursors del so Bristol, l'escena d'on van sorgir Portishead i Massive Attack, però el quintet practica un postpunk contundent amb elements de funk, dub i free jazz que té poc a veure amb el trip-hop. A l'Apolo van signar un directe potent i expressiu, marcat per l'energia descontrolada del cantant Mark Stewart i del guitarrista i teclista Gareth Sager.

Melodies i caos

Però si sobre l'escenari de l'Apolo hi havia cert descontrol, sobre el de La [2] hi regnava el caos. El prolífic R. Stevie Moore -va dir només mig en broma que tenia 5.000 discos- es va revelar com un talent iconoclasta, amb una sensibilitat privilegiada per a la melodia, i alhora una enorme capacitat per embrutar-la. Vestit amb un pijama -desaparellat-, va atacar Daniel Johnston, Thurston Moore (Sonic Youth), Kate Bush i Jack White (ex The White Stripes), i va fer bromes sobre Bin Laden i Gaddafi. Però la seva influència sobre Ariel Pink -amb qui ha fa poc ha col·laborat-, es va fer evident. Sobretot en el format de trio (guitarra, baix i bateria). Sol amb la guitarra va estar una mica més abstracte i descentrat.

stats