Publicitat
Publicitat

MÚSICA ELECTRÒNICA

El Sónar s'eixampla per celebrar la vintena edició

Els fets són aclaparadors. En temps de crisi, retallades i austeritat, el Sónar, com el Primavera Sound, creix.

La feina constant en la consolidació d'un model i la resposta del públic internacional, que supera el 50%, recompensen una iniciativa privada avalada per un èxit continuat, que l'any passat es va concretar en 98.000 espectadors. "Afrontem un dels canvis més importants de la història del festival", va dir ahir Enric Palau, que comparteix la direcció del Sónar amb Ricard Robles i Sergio Caballero.

El canvi és el trasllat de les activitats diürnes del festival al recinte firal de Montjuïc. Això implica abandonar el CCCB, l'espai on va néixer el Sónar l'any 1994. Tanmateix, la relació amb el CCCB i el Macba no es trenca, perquè acolliran els concerts de cloenda del diumenge 16 de juny. "Ens vam plantejar el trasllat fa un parell d'anys, però calia madurar la idea. La intenció és recuperar l'esperit inicial, quan vam reinventar els usos d'un espai com el CCCB, que estava pensat per acollir exposicions i conferències. Ara el repte es poder fer entrar un format nou a la Fira de Montjuïc", explica Robles.

La nova disposició dels quatre escenaris del Sónar de Dia ocuparà 24.000 metres quadrats amb capacitat per a 12.000 persones, 3.500 més que en l'espai del CCCB i el Macba. Tot i així, el propòsit no és tant augmentar el públic com afavorir-ne la comoditat. L'amplitud del Village, "l'espai vertebrador" del Sónar de Dia, permetrà que creixi la zona de restauració. "Intentem estar més amples", diu Robles. El trasllat a Montjuïc també facilita la col·laboració amb el Museu Nacional d'Art (MNAC), la Sala Oval del qual acollirà una escultura digital de 12 metres d'altura de Davide Quayola. "Estem en converses amb el pavelló Mies van der Rohe i el CaixaForum per a pròximes edicions", avança Robles.

També hi haurà més amplitud en el Sónar de Nit. Diverses modificacions en el recinte firal Gran Via 2 han fet guanyar espai.

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT

EDICIÓ PAPER 22/10/2017

Consultar aquesta edició en PDF