Sector editorial

El creixement de la Setmana del Llibre en Català no s'atura

La facturació d'enguany, de gairebé 544.000 euros, ha augmentat un 8,44% respecte a l'any passat

Ja fa uns quants anys que la Setmana del Llibre en català no para de créixer tant pel que fa a la facturació com en nombre d'expositors i de visitants. L'edició d'enguany, l'última presidida per Joan Sala, no ha estat una excepció i ha tancat amb xifres molt positives. Amb una facturació de 543.973 euros, s'han superat els nivells de l'úñtima edició en un 8,44%. Les vendes s'han repartit entre tres gèneres: un 23,44% dels exemplars venuts són de literatura infantil i juvenil, un 36,52% de no-ficció i un 40,04% de ficció d'adults. Així mateix, les vendes de novetats i de llibres de fons s'han dividit a parts iguals. Segons els organitzadors, aquestes dades demostren que el públic ha estat "força divers".

Entrevista amb Joan Sala, president de La Setmana d'enguany

Malgrat la pluja, els visitants de la Setmana també han augmentat respecte a l'edició anterior. Aquest any han sigut 30.000 les persones que han assistit als 270 esdeveniments programats al llarg dels 10 dies que ha durat l'esdeveniment. A més, gràcies a la col·laboració amb l'Institut Ramon Llull, 18 editors i agents literaris estrangers han pogut visitar la Setmana i mantenir reunions, més de 450, amb editors i especialistes del país.  La comissió organitzadora de la pròxima edició, que estarà presidida per l'editor Joan Carles Girbés, ja ha començat a treballar-hi. 

EDICIÓ PAPER 19/10/2019

Consultar aquesta edició en PDF