Connexions
Cultura 30/03/2013

Rigola torna a l'òpera amb 'Madama Butterfly'

1 min

El camp de l'òpera, a més d'innovació, també és sinònim de la consagració internacional dels directors teatrals que s'hi endinsen, com el mateix Bieito, Lluís Pasqual, Mario Gas i, en el terreny internacional, Christoph Marthaler, entre d'altres. Després de debutar al Liceu el 2007 amb L'holandès errant , de Wagner, Àlex Rigola, exdirector del Teatre Lliure, tornarà a dirigir una òpera, Madama Butterfly , en el marc de la Biennal de Venècia d'art. S'estrenarà el 21 de juny. El març de l'any que ve Àlex Ollé en presentarà una nova producció a Sydney. "Pots ser un gran director de teatre a Alemanya o Anglaterra, però no deixes d'estar limitat al teu mercat. Amb l'òpera tenen un impacte més global, perquè els muntatges són coproduccions de diferents països i perquè hi ha una circulació més intensa de professionals", diu Xavier Cester. Al seu torn, Joan Matabosch sosté que l'òpera és un camp possible per a un gran director teatral, però que pot arribar a ser igualment emblemàtic i consagrar-se sense que el seu llenguatge tingui res a veure amb l'òpera, igual com un director d'òpera tampoc no ha de fer teatre. Per últim, Bieito diu que els dos vessants de la seva trajectòria s'han acabat contaminant: "Aplico la disciplina dels cantants als actors i treballo amb els cantants amb la llibertat i la possibilitat d'improvisar dels actors".

stats