DANSA

El ‘Rèquiem’ de Maria Rovira impacta a Terrassa

Va acompanyat de cors i orquestra en directe, amb la Simfònica del Vallès, el Cor Cantiga i el Cor Montserrat

Maria Rovira i la Crea Dance Company han inaugurat la 36a Temporada BBVA de Dansa amb una nova producció encàrrec del Centre Cultural Terrassa, el Rèquiem de Mozart. I tal com ja ho va fer l’any passat amb Carmina Burana, l’ha acompanyat de cors i orquestra en directe, amb la Simfònica del Vallès, el Cor Cantiga i el Cor Montserrat, dirigits per Josep Prats.

A partir d’un escenari central envoltat pel públic, Maria Rovira crea una coreografia dinàmica i molt vital, barrejant diferents tècniques que van de la dansa contemporània al clàssic passant pel break-dance i moviments de danses ètniques fantàsticament interpretades per tretze ballarins de gran formació tècnica i interpretativa, entregats i summament enèrgics.

A això s’hi afegeix una musicalitat orgànica, de manera que en les parts més vehements del Rèquiem, com el Dies Irae o el Confutatis, els ballarins executen grans salts, girs i virtuosismes acrobàtics que requereixen una gran tècnica i força física, mentre que en les parts més líriques, com el Ricordare, el Lacrimosa o el Lux Aeterna final, amb tots els ballarins alçant una noia al cel a la recerca de la llum eterna, la coreògrafa catalana opta per escenes més íntimes de moviments més suaus. El resultat és una creació aparentment simple, ja que no hi ha joc de llums ni escenografies ni canvis de vestuari, però alhora mostra una coreografia molt treballada, dinàmica i ben diferenciada en cada una de les escenes, de caràcter jove i enèrgic i profundament impactant, en què les veus, la música i el físic aeri dels ballarins conflueixen en un tot al servei d’aquesta obra magna que parla de la vida, la mort i la justícia divina.

A l’acabar la representació, molt aplaudida pel públic, cantaires i orquestra, dirigits per Josep Prats, van entonar El cant de la Senyera entre pancartes de “Llibertat presos polítics” i estelades, tant per part dels cossos musicals com del públic, que va tancar l’acte amb crits de “llibertat!”.

EDICIÓ PAPER 16/11/2019

Consultar aquesta edició en PDF