CINEMA

Princeses, mems i eBay: el nou món d’en Ralph

El productor Clark Spencer presenta ‘En Ralph trenca internet’, l’aposta animada de Disney del 2018

Per dissenyar el món de Frozen, els animadors de Disney van viatjar als fiords noruecs. En el cas de Zootròpolis, els dibuixants van fer un safari a l’Àfrica per observar la fauna selvàtica. Però per preparar la seqüela d’ En Ralph, el destructor (2012) l’equip creatiu va escollir un lloc molt menys exòtic: l’edifici One Wilshire de Los Angeles, un dels nòduls de connexió d’internet més grans del món, ple a vessar de cables que canalitzen bona part del trànsit de la xarxa als Estats Units. Té sentit: en la nova aventura d’en Ralph i la Vanellope, que arribarà als cinemes el 5 de desembre, abandona el saló recreatiu de la primera entrega per explorar els confins d’internet.

Aprofitant que aquests dies se celebra a Barcelona la convenció de distribuïdors Cineuropa, el productor Clark Spencer va presentar ahir a un grup de periodistes algunes escenes d’ En Ralph trenca internet, incloent-hi una versió íntegra de la reunió de princeses Disney que ja apareix en un tràiler de la pel·lícula que ha fet furor entre els fans. “És una escena important de la pel·lícula, el moment en què la Vanellope pren consciència de la seva identitat”, comenta Spencer, que s’ha afanyat a matisar que l’Elsa, la Blancaneu, la Pocahontas i la resta de princeses Disney que hi surten “no són les oficials”, sinó “avatarsonline”. “Però per al doblatge hem aconseguit les veus originals de totes les actrius que encara són vives -deixa caure Spencer-. Va ser increïble veure com reprenien uns personatges que feia anys o dècades que no interpretaven”.

A En Ralph trenca internet els dos personatges de videojoc recorren la xarxa buscant un recanvi de l’ arcade de la Vanellope. La plasmació de l’univers virtual que han fet els animadors promet: una gran megalòpoli interconnectada poblada per usuaris d’internet i habitants digitals plena de webs, xarxes socials... i spam. “Explorem tots els vessants de la xarxa -diu Spencer-. Internet connecta la gent, però també té un costat fosc. Hi ha una escena en què els personatges entren en una secció de comentaris i el que hi troben no és bonic”.

En una escena, el Ralph i la Vanellope liciten a eBay pel recanvi de l’ arcade de la Vanellope. La presència destacada de la casa de subhastes virtual i d’altres gegants online com Google planteja el dubte de fins a quin punt s’està fent emplaçament de producte. “Vam parlar de si volíem fer servir marques reals o falses i ens vam decantar per treballar amb les autèntiques -explica Spencer-. No és que busquéssim la manera d’introduir eBay en la trama, sinó que era el que encaixava millor en la història”. Sigui com sigui, a eBay deuen estar molt agraïts per la publicitat gratuïta. “Segurament -admet el productor-, però no hi ha cap intercanvi comercial entre Disney i les companyies que hi apareixen”.

Els directors d’ En Ralph trenca internet tornen a ser els de la primera part, Phil Johnston i Rich Moore, tot i que llavors Johnston només firmava el guió. Actualment treballen contra rellotge amb un grup de 440 persones per enllestir la pel·lícula a temps per a l’estrena. Disney acostuma a fer seqüeles per al mercat de vídeo, però no per a la gran pantalla. “Estàvem enamorats dels personatges, però necessitàvem una gran idea. Portar-los a internet va ser la clau que ens va fer decidir a tirar endavant el projecte”, diu Spencer, i és evident que s’ho han passat bomba jugant a recrear els mems de gatets o jugant amb el text predictiu dels cercadors. Això sí, l’exploració d’internet té uns límits marcats: “No hi ha referències al porno”, afirma el productor. Paraula de Disney.

EDICIÓ PAPER 21/10/2018

Consultar aquesta edició en PDF