Cultura 26/09/2019

El Porta Ferrada de Sant Feliu de Guíxols vol fer un salt qualitatiu i augmenta un 66% el pressupost artístic

L'ajuntament estableix un mínim de 40 espectacles, 13 dels quals exclusius a Catalunya

Maria Garcia
2 min
Al centre, l'alcalde de Sant Feliu de Guíxols, Carles Motas

Sant Feliu de GuíxolsEl Porta Ferrada de Sant Feliu de Guíxols vol fer un pas endavant en la programació artística amb la vista posada en el 60è aniversari, que celebrarà el 2022. L’Ajuntament va obrir al juny un nou concurs públic per gestionar el festival entre el 2020 i el 2024, que va tornar a guanyar l’empresa The Project, que s’ha encarregat de les últimes edicions. El nou plec de condicions és el més ambiciós de la trajectòria del Porta Ferrada i ha augmentat el pressupost artístic en un 66%: dels 750.000 euros de l’any passat s'ha passat als 1.250.000 que s’invertiran a partir de l’edició del 2020. “Volem fer un salt qualitatiu en la programació i, a més de ser el festival més antic, volem desenvolupar un projecte cultural que sigui una referència al país en tots els àmbits”, ha destacat l’alcalde, Carles Motas. En total, l’Ajuntament calcula que el pressupost del festival assolirà els dos milions d’euros –"el més alt de la seva història"– i un 25% del qual l'aportarà el consistori amb una contribució anual de 380.000 euros.

Per assolir aquest objectiu, el nou contracte també estableix un mínim d’espectacles, 40, 13 dels quals seran de caire internacional i exclusius a Catalunya. “Cada cop hi ha més festivals i hi ha més competitivitat, i no volem que el Porta Ferrada sigui una aturada més dels artistes, volem exclusivitat”, ha afegit l’alcalde. Ara bé, Motas ha deixat clar que no volen que sigui “elitista o poc assumible” i han posat com a condició que la mitjana de totes les entrades sigui de 50 euros.

Una altra de les novetats de les pròximes edicions és que s’organitzarà cada any una trobada de 'youtubers' i 'gammers' que “atragui nous públics més joves”. A més, el nou contracte també estableix que serà obligatori oferir espectacles vinculats amb activitats locals. Així, el 2020 es programaran dos activitats relacionades amb la capitalitat de la sardana, i cada dos anys s’haurà d’oferir una coproducció amb l’escola de música del municipi.

El nou concurs públic també estableix una oferta mínima en cadascun dels cinc espais que engloba el Porta Ferrada: Espai Port (20 espectacles), Guíxols Arena (7), Teatre Auditori (5), l’Església (4) i tres espectacles d’arts escèniques i música al carrer. Pel que fa als espectadors, aquesta última edició el festival va superar els seus registres amb més de 42.000 entrades venudes, un topall que els responsables municipals esperen superar en les pròximes edicions.

The Project va ser l'única empresa que es va presentar al concurs públic per gestionar el festival entre els anys 2020 i 2024. De fet, aquesta companyia ha sigut l'encarregada de les últimes sis edicions des que l'Ajuntament va decidir el 2013 gestionar-lo a través d'una col·laboració público-privada. El primer any, la responsabilitat va caure en la productora del Temporada Alta, Bitó Produccions.

stats