Cultura 15/09/2020

Menorca reivindica a Finlàndia l'artesania i la gastronomia local com a reclams turístics

Dues peces artesanes han estat seleccionades i un documental sobre la salsa maonesa ha acabat tercer

Ivan Martin
2 min
L'artista Núria Deyà és l'autora d'una de les peces seleccionades sota el títol "Arrecades motlle pastisset".

MaóMenorca ha aconseguit introduir dues de les deu peces artesanals que han estat seleccionades al concurs Local Food Gift Challenge 2020, celebrat a Finlàndia i promogut en el marc de la declaració com a Regió Gastronòmica Europea 2022, a càrrec de l’Institut de la Gastronomia, la Cultura, les Arts i el Turisme (IGCAT). El concurs té l’objectiu de donar suport als petits productors locals i els seleccionats obtindran un certificat oficial i una projecció internacional a través de la pàgina web de l’IGCAT.

L’illa presentà un total de quatre peces dins la categoria d’estris o utensilis de cuina o altres objectes relacionats amb les tradicions culinàries locals i destacaven per la seva excepcionalitat, funcionalitat i simbolisme. Les peces també havien de ser reproduïbles per a la seva fabricació i adequades per ser comercialitzades, sempre amb matèries primeres d’origen local. En concret, les peces elegides són 'Talla coques', de Sílvia Vivó, i les 'Arracades motlle pastisset', de Núria Deyà.

A la convocatòria de Menorca es varen presentar nou peces de set autors diferents, d'entre les quals una comissió en va escollir les quatre per anar al certamen internacional. La idea és aprofitar les creacions per comercialitzar-les mitjançant la botiga del Centre Artesanal de Menorca, així com en els recintes, monuments i oficines de turisme gestionades per la Fundació Foment del Turisme de Menorca (FFTM).

D’altra banda, el curtmetratge La ruta de la salsa maonesa, que explica l’origen i la recepta del popular complement alimentari, ha obtingut el tercer premi del Food Film Menu 2020. La participació de Menorca en aquests concursos respon a l’estratègia de potenciar la gastronomia com a eix vertebrador de la candidatura i dotar de valor afegit la destinació com a reclam turístic.

stats