Publicitat
Publicitat

L'autoparòdia domina la gala de presentació del festival

Quan un fa servir un hashtag com #bestfestivalever i decideix presentar el cartell en un esdeveniment titulat La gala , el millor és recórrer a l'autoparòdia. Això és justament el que va fer Johan Wald, mestre de cerimònies de l'acte d'ahir a la Sala Apolo de Barcelona, que també es podia seguir a la sala El Sol de Madrid i per internet. Tot plegat recordava l'ambient d'algun casino de Las Vegas dels anys 60, sobretot el vestit del presentador i els llums que hi havia a les taules; llums verds, com el color de la nova cervesa que patrocina el festival. Wald va fer broma pràcticament en cada frase, però també va deixar anar algun toc d'atenció a l'Ajuntament de Barcelona, quan va dir que l'escenari de l'Apolo no s'enfonsa. Sense fre, fins i tot va intentar imitar algun cantant i va reconèixer que allò del #bestfestivalever podia semblar "una mica prepotent", i que la gala podia ser interpretada com "un altre invent dels moderns de Barcelona". Més serioses van ser les paraules d'Alberto Guijarro, un dels directors del festival, que va explicar que se sentien "orgullosos del cartell" perquè "condensa el millor del passat, del present i del futur".

El to autoparòdic va ser encara més evident en tres vídeos sobre la Fundació Primavera Sound, un "projecte per ajudar els hipsters a reinserir-se en la societat". Tot era una ficció, esclar, i mostrava una colla de joves fent teràpia per deixar de ser modernets: en l'escena final llençaven a la foguera els vinils, les ulleres, la roba, les sabatilles, els llibres de Kerouac i la bicicleta.

El contrast musical el van posar Extraperlo, que van obrir la gala tocant Fina vanidad , La Bien Querida i Antònia Font, que van tancar la nit que el Primavera Sound va inventar una nova manera d'anunciar el cartell.

Les
PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT

EDICIÓ PAPER 22/10/2017

Consultar aquesta edició en PDF