Publicitat
Publicitat

MÚSICA

Pere Pons dirigeix la nova etapa del club barceloní

El Jamboree amplia la mirada sobre el jazz

El Jamboree enfila un nou camí sota la direcció artística de Pere Pons. El jazz, ara en un sentit més ampli, continuarà marcant el rumb del club de la plaça Reial, que també oferirà cinema i teatre.

El periodista Pere Pons, nou director artístic del Jamboree en substitució de Pierre Bechet, s'estima més parlar de continuació que de nova etapa. "Hi ha canvis i un nou aire per mantenir la programació a l'altura que ha tingut fins i ara i que es mereix el Jamboree", diu Pons. Joan Mas, director del grup Mas i Mas, que gestiona el club de la plaça Reial de Barcelona, reconeix que hi havia "un cert esgotament" fruit d'un "model desgastat" i que calia un canvi per "augmentar el públic". "Com en el futbol, el més important és que la pilota entri, i el gol és que vingui la gent", diu el nou director artístic.

Pons assumeix el repte amb un ànim més reformista que trencador i amb "el jazz com a fil conductor". El propòsit és considerar el jazz en tota la seva amplitud, des del registre més tradicional, lligat al swing i al ball, fins al més experimental. Una prova d'aquest canvi és la presència de Diego Amador, que des d'avui i fins diumenge actuarà per primera vegada amb el saxofonista Llibert Fortuny. Aquestes cinc nits de fusió entre flamenc i jazz a propòsit del disc Live in Paris d'Amador tenen com a complement un homenatge fotogràfic a Mario Pacheco, fundador del segell Nuevos Medios, mort l'any 2010.

Una de les novetats és la incorporació de sessions de ball amb el nom de Swing non stop el primer diumenge de cada mes. "És una manera de tornar als orígens, quan el jazz es ballava", explica Pons, que d'aquesta manera vol fer més fluida la relació entre el Jamboree com a sala de concerts i com a discoteca. "Sense la discoteca seria difícil mantenir les actuacions", diu Joan Mas, que busca la manera que el públic de la discoteca s'interessi més pels concerts.

El moll de l'os del primer semestre seran veus com la de la pianista Champian Fulton (29 i 30 de març), que ret homenatge a la gran Anita O'Day; la de Nnenna Freelon (24 i 25 d'abril), considerada per alguns crítics com l'hereva de Sarah Vaughan, i la de la cantant portuguesa Carmen Souza (16 de maig).

La programació també viatja fins a territoris més experimentals fins ara poc representats al Jamboree. Per exemple, el 14 de maig hi actuarà el saxofonista nord-americà Ken Vandermark, que compartirà escenari amb el pianista mallorquí Agustí Fernández. Altres investigadors que passaran pel club seran la pianista Myra Melford amb el clarinetista Ben Goldberg (24 de març) i el grup nòrdic Atomic (26 d'abril).

"La Masia del jazz"

"El Jamboree és La Masia del jazz, l'aparador de tot el que es cou aquí", diu Pons, que vol reivindicar el nivell de músics locals com ara Giulia Valle, artista resident del mes de febrer amb el projecte Líbera; Joan Chamorro i Andrea Motis, que els dies 12, 13 i 14 d'abril enregistraran al Jamboree un disc en directe amb Scott Hamilton, i Jordi Rossy, que l'1 de maig actuarà amb el quintet en què toca el piano. Rossy repetirà al juny, però com a bateria, amb el trio d'Albert Bover.

Les