Cultura 10/05/2018

El Consell encarrega un informe extern per decidir al juliol el futur de la rotonda de Rafal Rubí

El Consell no prendrà cap decisió fins que contrasti el resultat de l'informe extern amb els elaborats pels serveis tècnics i jurídics del Departament de Mobilitat

Iván Martín
1 min
La construcció a doble nivell pot ocasionar un greu perjudici a les opcions de Menorca Talaiòtica.

MaóEl Servei de Patrimoni del Consell Insular de Menorca ha decidit que, per resoldre la problemàtica a la rotonda de Rafal Rubí d'Alaior, cal encarregar un informe extern per determinar si la construcció a doble nivell afecta visualment els béns de patrimoni històric pròxims a la zona. Cal recordar que sis entitats de diferents àmbits de la societat menorquina varen denunciar el cas públicament i varen emplaçar l'equip de govern a obrir un període de reflexió. Els demandants són el GOB, el Col·legi d'Arquitectes, l'Ateneu de Maó, el Col·legi d'Arqueòlegs, l'Institut Menorquí d'Estudis i el Museu de Menorca. Les entitats consideren que l'afectació podria tenir conseqüències per a la candidatura de Menorca Talaiòtica, ja que l'institut Icomos té en consideració aquest tipus d'actuacions per declarar un territori Patrimoni de la Humanitat per la UNESCO.

El Departament de Patrimoni considera que, a causa de la poca definició de la normativa a Balears en relació amb aquestes afectacions, és necessari encarregar un informe extern a experts. El conseller insular de Cultura, Miquel Àngel Maria, ha anunciat que les persones que tindran la responsabilitat d'elaborar el document seran els geògrafs paisatgístics Rafael Mata i Daniel Ferrer, de la Universitat Autònoma de Madrid.

La intenció del Consell és que aquest estudi estigui llest a finals del mes de juny. Miquel Àngel Maria admet que "sabem que dos mesos és un temps molt reduït però la societat reclama una solució urgent per al tram Maó-Alaior". La decisió final, segons el responsable insular de Cultura, es prendrà, "com a molt tard, el mes de juliol". L'informe extern no serà l'únic, ja que es contrastarà amb els informes tècnics i jurídics del Departament de Mobilitat.

stats