Barcelona aposta per promocionar el sector de les indústries creatives

L'Ajuntament vol crear el Clúster Barcelona Creativa al voltant del DHUB a Glòries

L'Ajuntament de Barcelona vol prioritzar la promoció i el desenvolupament de les indústries creatives amb una estratègia local i internacional, la creació del Clúster Barcelona Creativa al voltant del DHUB i una internacionalització estable i en col·laboració amb escoles i universitats.

El primer tinent d'alcalde d'Economia, Jaume Collboni, i el regidor de Turisme i Indústries Creatives, Xavier Marcé, van explicar dimarts la mesura que desgrana les accions previstes que el govern municipal presentarà en el pròxim ple municipal aquest divendres.

Amb aquesta iniciativa, Barcelona destinarà un pressupost d'1,5 milions d'euros per desenvolupar acords estratègics i programes de disseny, tecnològics i culturals i per millorar els mecanismes de suport al sector, configurat pel sector de la moda, el disseny, l'arquitectura, la restauració i les aplicacions informàtiques aplicades al món de la comunicació com a compendi de l'aplicació de les noves tecnologies en la creació de nous escenaris estètics.

La regidoria de Turisme i Indústries Creatives es marca com a objectius promocionar i desenvolupar aquest sector, amb la creació del Clúster Barcelona Creativa al voltant del DHUB com a epicentre del debat, la formació i les sinergies en les indústries creatives de la ciutat; el 22@, i l'articulació d'un pla d'internacionalització estable i una estratègia de col·laboració amb escoles i universitats, entre altres iniciatives destacades.

A més, es mapificarà la presència de les indústries creatives a la ciutat, que amb 136.701 treballadors i 23.882 empreses concentra un 49,5% dels llocs de treball del sector a Catalunya, per establir nous focus de promoció i desenvolupament. A més, el sector va ser un dels que millor van superar la crisi financera del 2008.

EDICIÓ PAPER 16/11/2019

Consultar aquesta edició en PDF