El whatsapp per notificar incidències de Cort ha rebut 9.441 missatges durant el primer any

La majoria són per comunicar desperfectes a la via pública i als parcs i jardins de la ciutat

L'Ajuntament de Palma va rebre 9.441 comunicacions d'incidències a través de whatsapp durant el primer any d'implantació d'aquest servei. Un 41% té a veure amb el departament d'Infraestructures, dels quals la majoria eren per comunicar desperfectes a la via pública i als parcs i jardins de la ciutat. Així mateix, un 21% dels missatges estaven relacionats amb Emaya (contenidors plens, recollida de mobles...), un 15% eren demandes municipals de serveis i un 23% varen ser eliminats perquè no responien a cap incidència.

“Valoram molt positivament aquest servei, que s'ha convertit en un dels més utilitzats a l'hora de posar-se en contacte amb l'Ajuntament de Palma”, ha destacat Aurora Jhardi, regidora de Funció Pública i Govern Interior, durant la roda de premsa per presentar els resultats del primer any d'implantació. “Gràcies a aquest servei l'eficàcia dels departaments afectats per aquestes incidències ha augmentat” i en el cas del “departament d'Infraestructures s'ha resolt el 85% de les incidències”, hi ha afegit.

Jhardi també ha explicat que en la majoria dels casos la ciutadania que ha utilitzat aquest servei ha adjuntat una fotografia i una localització, fet que ha suposat “un avantatge per localitzar les incidències”. Així mateix, la regidora ha indicat que, tot i que l'Ajuntament no respon als whatsapps, saben que la ciutadania valora aquest servei positivament “perquè hem rebut agraïments" per aquesta via.

D'altra banda, Jhardi ha assegurat que des que es va posar en marxa el whatsapp ( 626035035) el maig de l'any passat la resposta ha estat massiva i han anat perfeccionant el servei. Així, davant l'allau de missatges sobre incidències relacionades amb Emaya es varen posar en contacte amb aquest departament i, des del juliol de l'any passat, els missatges són reenviats a Emaya, de manera que “ens permet agilitzar el nostre servei i les demandes no es perden”.

L'Ajuntament de Palma, entre tots els canals de comunicació, rep una mitjana mensual de 750 whatsapps, 1.000 demandes municipals de serveis (via web o per telèfon), 900 correus electrònics, 7.000 telefonades al 010 i 25.000 telefonades a la centraleta.

EDICIÓ PAPER 20/07/2019

Consultar aquesta edició en PDF