Balears 09/03/2017

Els turoperadors avisen que, si els preus continuen pujant, les famílies alemanyes deixaran de visitar les Balears

Passar una setmana a Platja de Muro és més car que fer-ho a Punta Cana o a les Maldives, segons Der Touristik

Ara Balears
2 min
Der Touristik durant la seva exposició a l'estand de l'ATB

BerlínEls principals turoperadors alemanys que treballen a les Balears han fet un important avís avui dematí als hotelers de l’Arxipèlag: si els preus no baixen, les famílies d’Alemanya ens deixaran de visitar. Així de taxatius s’han mostrat tots els agents, que reconeixen que “després d’una temporada de rècord els preus poden pujar”, com ha dit Markus Daldrup d’Alltours, però no s’entén que en alguns casos aquesta pujada no hagi estat “moderada” sinó que hagi superat “més del 10% d’una temporada a una altra”.

És per això que “creixen altres destinacions com Grècia o Egipte”, tal com ha confirmat la majoria de turoperadors, que veuen que “les famílies ja no pensen en Mallorca per passar-hi la temporada alta”. Molt taxatiu ha estat Jan Frankenberg, de Der Touristik, qui ha comparat els 7.500 euros que costa a una família passar una temporada al juliol a un hotel de quatre estrelles en règim de tot inclòs amb els 5.000 que els costaria fer-ho a Punta Cana o els 7.000 que haurien de gastar per anar a les Maldives. “Les llargues distàncies ja són competència directa de les Balears”, ha explicat Frankenberg. Des de TUI el portaveu Stefan Baunert ha confirmat que això “passa a totes les Illes”, però és molt més incident “a Mallorca” que a la resta de les Balears. Des de Thomas Cook Stephanie Berk va una passa més enllà i aconsella “ajustar preus al mes de maig” per tal de no ser superats per altres destinacions.

Malgrat aquest avís, la realitat és que tots els turoperadors han presentat xifres positives per a aquest 2017 que justifiquen pel fet que “es creix en temporada mitjana, baixa i a l'hivern”. Així Alltours ha confirmat que farà créixer un 20% el seu nombre de places aèries amb Mallorca i que espera vendre un 25% més de places a Menorca. Per a les Pitiüses es projecta un “increment de dos dígits”, sense especificar. Der Touristik ha explicat que Mallorca i Eivissa creixeran “en dos dígits” i TUI, el més pessimista, ha assegurat que Mallorca “experimentarà importants baixades” i que es reduirà la capacitat de vols. En el cas de Thomas Cook esperen repetir els mateixos resultats que l’any anterior.

Amb tot, el sector hoteler valora positivament aquestes impressions dels turoperadors. Així la presidenta de la Federació Hotelera de Mallorca, Imma de Benito, ha assegurat que és una bona notícia que les vendes de turoperació baixin al juliol i l'agost i pugin en temporada mitjana i baixa. “Aquest és el nostre objectiu”, ha conclòs. D’altra banda, molts hotelers ha recordat que d'aquí a poques setmanes “es tornaran a negociar els preus dels paquets amb els turoperadors” i que “és normal” que aquests vulguin “pressionar” per aconseguir un preu “més avantatjós”.

stats