El tren elèctric serà una realitat el febrer de 2018

Govern i Endesa signen un conveni per dotar les subestacions d'Inca i sa Pobla de la potència necessària

El Govern preveu que els trens elèctrics facin el recorregut complet entre Palma, sa Pobla i Manacor el febrer del 2018. Serà un any després que s'iniciïn les obres, que seran licitades durant aquest mes d'agost, segons ha anunciat el conseller de Territori, Energia i Mobilitat, Marc Pons, durant la signatura d'un conveni amb Endesa per adequar les subestacions d' Inca i sa Pobla.

El conseller s'ha felicitat pel  manteniment dels terminis del que ha definit com "un dels projectes més complexos de les darreres legislatures". Pons ha destacat que l'electrificació de les línies de tren suposen una millora ambiental ( una reducció de fins a 632,7 tones de CO2 anuals a l'atmosfera), de la qualitat del servei ( el tren elèctric vibra menys i fa menys renou) i una reducció dels trajectes, d'uns cinc minuts aproximadament. L'electrificació també suposarà un estalvi de prop d'un milió d'euros a Serveis Ferroviaris de Mallorca (SFM). D'aquests, 240.000 euros s'estalviaran en combustible i la resta en reparacions i manteniment.

L'electrificació del tren costarà més de 50 milions d'euros, la meitat dels quals, aproximadament, se sufragarà amb fons europeus FEDER. La resta, l'aportarà el Govern dels fons propis i del romanent que es va detectar a SFM el mes d'abril passat.

En aquest sentit, Pons ha signat un conveni, aquest dimarts, amb el director general d'Endesa a Balears per dotar les línies de la potència necessària per garantir l'alimentació dels trens. Segons el conveni, serà el Govern, a través de SFM, qui assumirà la despesa, valorada en 2,8 milions d'euros.

Pons ha reconegut que encara no han pres una decisió sobre el futur de l'estació d'enllaç a Inca, que quedarà en desús una vegada es completi l'electrificació de la línia.

EDICIÓ PAPER 24/10/2020

Consultar aquesta edició en PDF