La teleassistència, una nova eina per abordar la dependència

Des que la Conselleria de Serveis Socials va posar en marxa aquest servei, el passat mes de febrer, 1.177 persones se n'han beneficiat

A les Illes Balears hi ha, avui dia, un 20% més de persones majors de 65 anys que fa deu anys. Els més vulnerables són els que viuen sols i, per això, la teleassistència es presenta com una eina que pot ajudar a combatre els problemes derivats de la solitud, entre els quals destaca la depressió.

Amb l'objectiu d'abordar les novetats en la cura de persones grans i dependents a través de la teleassistència, l'empresa de serveis sociosanitaris Atenzia ha organitzat aquest dilluns la jornada tècnica 'Nous reptes dels serveis socials: l'atenció centrada en la persona”.

Durant la jornada, experts i professionals en l'atenció domiciliària han debatut sobre les possibilitats que ofereix la teleassistència i la consellera de Serveis Socials, Fina Santiago, ha explicat en què consisteix el nou Servei de Teleassistència per a persones dependents que varen posar en marxa el passat mes de febrer. Des de l'inici i fins al 31 d'octubre, un total de 1.177 persones s'han pogut beneficiar d'aquesta iniciativa.

“Tenim el repte de treballar sobre el progressiu envelliment de la població, convertir la llar en un lloc de creació de serveis on la persona pugui rebre les atencions que rebria en un centre de dia o una residència i personalitzar així l'atenció per guanyar qualitat de vida”, ha destacat Santiago.

Un altre dels temes tractats ha estat la necessitat que l'atenció s'adapti a la persona i no que sigui un servei estandarditzat al qual els usuaris s'han d'adaptar. “L'assistència es construeix a partir de la persona, és a dir, ha de ser flexible i adaptada a l'entorn que l'envolta. Perquè sigui útil, és fonamental que solucioni totes i cadascuna de les necessitats que tinguin els usuaris”, ha explicat Silvia Fornés, directora territorial d'Atenzia.

EDICIÓ PAPER 08/08/2020

Consultar aquesta edició en PDF