Un segell per fomentar el pa de qualitat i distingir-lo de l'industrial

L'Associació de Forners i Pastissers i l'Institut d'Innovació Empresarial han presentat la marca 'Pa d'aquí, forn i tradició'

Diferenciar el pa tradicional de la massa congelada industrial que surt d'una panificadora a través d'una marca que en distingeixi la qualitat. Aquest és el principal objectiu de la marca  'Pa d'aquí, forn i tradició', que han posat en marxa el Gremi de Forners i Pastissers de les Illes Balears juntament amb l'Institut d'Innovació Empresarial de les Illes (IDI), i la col·laboració de l'Escola de Disseny (EDIB) i l'Escola d'Hoteleria (EHIB).

La campanya identificarà els forns amb obrador propi, aquells que fan de la qualitat i el respecte pel producte la seva senya d'identitat. És una primera passa per distingir els forns dels establiments que venen pa congelat.

Per poder obtenir la distinció, els establiments hauran d'acreditar un mínim del 70% d'elaboració pròpia. Així, segons les dades que maneja l'Associació de Forners i Pastissers, a les Illes hi ha prop de 280 forns, els quals gestionen fins a 600 punts de venda, que es podran adherir a la marca.

Aquests establiments rebran un vinil amb la imatge gràfica de 'Pa d’aquí', a més de bosses de cel·lulosa i de tela fabricades per a l’ocasió amb la marca i un escrit que fa referència a tot allò que suposa comprar i consumir un pa de forn tradicional.

El conseller de Treball i Indústria, Iago Negueruela, ha presentat la marca aquest dilluns dematí acompanyat de Pep Magraner, gerent de l'Associació de Forners i Pastissers; Pilar Sansó, directora general de Comerç i Empresa; Núria Hinojosa, gerent de l'IDI, i Maria Tugores, directora de l'EHIB, on s'ha celebrat l'acte.

EDICIÓ PAPER 21/09/2019

Consultar aquesta edició en PDF