EDUCACIÓ
Balears 04/08/2013

La plataforma Crida insta els directors a dimitir

El col·lectiu expressà ahir el "més absolut rebuig" a les sancions que la Conselleria d'Educació ha imposat als directors dels instituts per no aplicar el decret integrat de llengües (TIL)

Ara Balears
1 min
Mobilitzacions arran dels expedientats a Maó.

Palma.La plataforma Crida per una educació pública de qualitat, que aglutina docents, alumnat, pares i mares, i ciutadans en general, fa una 'crida' als equips directius de tots els centres educatius de les Illes Balears perquè, seguint l'exemple de l'Institut de Secundària Berenguer d'Anoia d'Inca, "presentin la dimissió immediata com a representants d'una administració que actua de manera contrària i enfrontada a la comunitat educativa per a la qual treballen amb tot l'esforç i dedicació".

Així mateix, el col·lectiu expressà ahir el "més absolut rebuig a les sancions que la Conselleria d'Educació, Cultura i Universitats ha imposat als directors dels instituts Joan Ramis i Ramis, Cap de Llevant i Pasqual Calbó i Caldés de Maó per no aplicar el decret integrat de llengües (TIL) als respectius centres educatius. Segons assenyala la plataforma mitjançant un comunicat, aquestes sancions suposen "una prova del seu tarannà antidemocràtic, autoritari i no ajustat a la llei".

Així mateix, la plataforma Crida s'ha posat a disposició dels directors expedientats per emprendre les accions que siguin necessàries, tant legalment com pel que fa a mobilitzacions, en defensa dels seus drets, personals i professionals "que assisteixen encara a qualsevol persona, a pesar del context de cada vegada més advers i més antidemocràtic que vivim", indica el comunicat.

Per la plataforma, la Conselleria d'Educació "demostra que l'única arma que té per imposar la seva política de desfeta d'una educació pública, de qualitat, laica i en català és la imposició, la censura i la repressió". Davant d'aquestes circumstàncies, asseguren, "cada vegada som més els que ens posarem al davant per impedir-ho amb més força".

stats