Crida rebutja el Pacte per l'Educació perquè "no és una alternativa al sistema educatiu vigent"

El col·lectiu creu que el document presentat la setmana passada reconeix la LOMQE i tots els seus principis fonamentals

La Plataforma Crida ja acordà el passat mes de  febrer sortir del Pacte per les Illes i ara ha fet públics els motius pels quals no assumeix el document presentat la setmana passada. "En consonància amb els principis que donen sentit a la Plataforma Crida com a organització de la comunitat educativa, i pels quals lluitam des de fa més de tres anys: una educació pública i gratuïta, de qualitat, laica i en català, no podem sumar-nos a un pacte, social i polític, per l'educació", diu el comunicat de la comissió de coordinació de la plataforma fet públic aquest dimarts.

A continuació es reprodueixen els punts que Crida exposa per no donar suport al pacte:

  1. No es manifesta en contra de la LOMQE, rebutjant-ne la implantació a la nostra comunitat i, per tant, reconeixent-la com a marc de referència dels signants del pacte.
  2. Obvia tractar aspectes fonamentals del sistema educatiu vigent com són les proves selectives en l'avaluació de l'alumnat, la imposició de la religió catòlica com a matèria curricular, la desvaloració de les matèries artístiques i humanístiques, la minva en la capacitat decisòria dels claustres i dels consells escolars..., deixant la porta oberta a qualsevol opció que políticament es pugui prendre en aquests temes.
  3. Implícitament, al llarg de tot el document, sota la denominació de centres sostinguts amb fons públics, assumeix l'educació impartida en els centres privats concertats com a educació pública, sense distinció amb els centres públics, reconeixent així la gestió privada de l'ensenyament públic.
  4. Reforça la capacitat decisòria de l'equip directiu en la gestió dels centres pel que fa a aspectes de contractació de professorat, metodologia, distribució de recursos, llengua d'ensenyament, ... en detriment d'una gestió pública i democràtica, considerant l'autonomia de centre com a la possibilitat de gestionar l'ensenyament de cada centre a partir de criteris particulars i específics propis de l'empresa privada.
  5. No reconeix la capacitat del professorat i dels equips docents en la presa de decisions que afectin l'autonomia pedagògica i de gestió que, com a professionals de l'ensenyament, els correspon. Ben al contrari, categoritza els docents en un mateix centre i limita l'accés als estudis de la carrera docent.  Per tot plegat, considerem que el document no només no constitueix una alternativa al sistema educatiu vigent, com es pretén, sinó que reformula els principis fonamentals sobre els quals s'assenta el sistema actual representat per la LOMQE: privatització, retrocés democràtic i segregació, lluny del plantejament d'una escola realment pública, de qualitat, laica i en català.

 

 

 

 

EDICIÓ PAPER 14/10/2018

Consultar aquesta edició en PDF