Claus
Balears 18/08/2013

El negoci sucós de seduir les famílies amb el so de la campaneta

1 min
El tren en si i les parades imitant estacions resulten molt atractius per als infants.

Tren a la costa

El servei de minitrén turístic és present als nuclis turístics que tenen un gran volum de visitants i una extensa planta hotelera, com Cala d'Or, Cala Millor (la part de Son Servera), Can Picafort, el Port d'Alcúdia i les cales de Manacor. El tren més veterà és el santanyiner, que funciona des de 1989, i el més nou és l'alcudienc, que s'ha tornat a implantar enguany i ha provocat la ira dels 53 taxistes del terme municipal.

Un 'ding' molest

Els minitrenets basen la seva imatge en la captació de l'atenció dels infants i, per tant, de les famílies de turistes, que es veuen empeses a pujar-hi per acompanyar-los. Per això, solen ser de coloraines i avisen amb un renou de campana quan arriben a les parades. A Alcúdia, aquest 'ding' causa les molèsties de molts comerciants de la zona, que l'han de sentir cada vint minuts per davant els seus establiments.

Bon negoci

La variació del preu de les concessions demostra que aquest és un negoci rendible per a les empreses que l'ofereixen. Per exemple, a Manacor, la concessió del tren turístic va sortir per 7.500 euros la línia de Portocristo a l'Estany d'en Mas i per 6.400 euros la línia de Cales. L'empresa guanyadora en va oferir 20.000 euros per cada un. Per tant, l'Ajuntament de la capital del Llevant ingressa 40.000 euros anuals gràcies al trenet.

stats