Publicitat
Publicitat

La majoria dels palmesans no tenen hàbits culturals musicals

Segons un sondeig fet al carrer encarregat per l'Ajuntament de Palma, set de cada deu enquestats no assisteixen mai o gairebé mai a concerts a banda dels de la revetla de Sant Sebastià

La majoria dels palmesans no tenen hàbits culturals musicals. És una de les principals conclusions de l' Estudi de Públic de la Revetla de Sant Sebastià 2018 que ha donat a conèixer aquest dimarts la regidora de Participació Ciutadana, Eva Frade. Segons el sondeig al carrer, encarregat per l'Ajuntament de Palma a l'empresa Mutus, set de cada deu enquestats no assisteixen mai o gairebé mai a concerts la resta de l'any, a banda dels de la revetla de Sant Sebastià. “Hem de fer un acte de pedagogia”, ha dit Frade, qui ha destacat que de l'enquesta també es desprèn que existeix una polarització ja que hi ha una part de la població amb hàbits musicals consolidats que demanda una oferta musical de major qualitat.

L'enquesta, en què han participat 505 persones, s'ha fet als cinc districtes de Palma amb l'objectiu d'obtenir “una mostra representativa” que permeti detectar quines són les necessitats i les demandes de la ciutadania. “Volem que els palmesans la sentin pròpia [la revetla]”, ha subratllat Frade.

Els resultats de l'enquesta s'han estratificat per edats. Els menors de 40 anys són els que més acudeixen a la revetla i a mesura que augmenta l'edat dels ciutadans disminueix l'assistència. "Les raons principals per no assistir-hi són motius personals i no trobar-se a gust en aglomeracions", ha explicat Aina Ferrero, de l'empresa Mutus. Pel que fa al grau de satisfacció, els enquestats valoren positivament la revetla, concretament la puntuació mitjana és un 2,91 sobre 4.

La programació musical, l'aspecte més millorable

En preguntar-los sobre què farien per millorar la revetla, les persones enquestades consideren que el que més s'hauria de millorar és la programació musical, tant pel que fa als concerts com també a allargar els dies de festa. En aquest sentit, la regidora de Participació Ciutadana ha explicat que el seu departament treballa per augmentar la qualitat de la programació musical, arribar a més barris i incrementar la programació més enllà de revetla.

En aquests moments, s'ha iniciat la fase de negociació i està previst que a mitjan desembre es donin a conèixer els grups i les places de la revetla de Sant Sebastià 2018. Frade ha assegurat que són conscients que “s'ha de millorar” l'oferta musical sense oblidar que la revetla ha de ser també una “oportunitat per als artistes locals”.

Així mateix, Frade també ha avançat que per al 2018 s'hi inclouran estils musicals nous, com la música clàssica, amb l'objectiu d'arribar a més públics, una demanda que també han manifestat els enquestats que troben a faltar més rock, pop, indie i rap. La música clàssica i els èxits dels 60 i 70 són els estils més demandats per part de la població més gran.

L'ambient, el que més agrada

L'ambient és el que més agrada de la revetla de Sant Sebastià per a sis de cada deu enquestats, seguit d'anar a torrar, amb un 15,17%, i de la programació musical, amb un 10,53%. L'enquesta també posa de manifest que el format de la revetla (concerts a places diferents) és acceptat per una àmplia majoria. Així, bona part dels enquestats s'estima més moure's per les diferents places que quedar a una en concret. Les places amb més intenció d'assistència són la plaça Major, la plaça d'Espanya i la plaça de Joan Carles I.

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT

EDICIÓ PAPER 19/11/2017

Consultar aquesta edició en PDF